Gå til innhold

enda ikke snudd seg 6mnd...flere som er treg???

Anbefalte innlegg

Skrevet

vil så gjerne se at hun skjønner at det går ann og snu seg. Hun er sterk på alle måter, men tror ikke hun har skjønt at hun kan snu seg viss hun vil...

Noen tips/triks

er det flere som ikke snudde seg når de var 2 og tre mnd slik jeg syns alle påstår....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi var 8 mnd når hun rullet over fra mage til rygg. Andre veien gjør hun ikke enda. Og hun er 9 1/2 mnd. Så ikke bekymre deg. det kommer når det kommer....

Skrevet

så fint å høre, prøver ikke å la meg bekymre..., men dum som jeg er blir jeg liksom litt stressa alikevel... :-)

Skrevet

min rulla ikke omtrent hu...hun satt før hun rullet hehe...men tror hun lot være å rulle fordi hun var skeptisk til det...mer redd. Rullingen kom etterhvert som hun satt og oppdaget at det ikke var farlig...tror ikke du skal bekymre deg så mye for det :) det kommer når det kommer =)

Skrevet

5,5 mnd her og ikke noe rulling. Knerten kommer seg over på siden, men viser ikke egentlig noe særlig interesse for å rulle over på magen.

Vi går til fysioterapaut og hun sa at gjennomsnittet begynner med rulling fra rygg til mage i 6-7mnd alder. Jeg vet det kan virke som mange dinbaby-babyer er veldig tidlig ute, men det kan like gjerne være at disse mammaene (forståelig nok) er så stolte at de forteller når knøttene ruller tidlig.

En annen ting som kan gjøre at noen er litt tregere (som min lille) med det grovmotoriske er at de har utviklet seg mye sosialt i stedet. Slik utvikling fortrenger ofte den motoriske over en periode, så kommer den motoriske utviklingen på banen, og man vil kanskje ikke se den store forskjellen sosialt. Min knert er hvertfall supersosial og veldig pratsom og ler masse hver dag.

Jenta di er absolutt ikke treg ennå, plutselig en dag så ligger hun på magen av seg selv :o)

Skrevet

ca 7mnd når ho rulla fra rygg til mage, og 8mnd og 3 daga når ho rulla tilbake... Og no e ho straks 9mnd, og er vår levende støvsuger.. Ho satt også alene før ho begynte å rulle...

Skrevet

gutten min snudde seg dagen etter vi var på 6 mnd kontrollen, tror legen gjorde et eller annet magisk med han, for hu hjalp han en gang over og da var det gjort! han var da 6.5 mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...