Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ut i fra terminberegningen 1.dag siste mens, er jeg i dag 7+2. Var på ul i går og der fant ikke legen hjerteslag. Legen sa det var to alternative forklaringer til dette: 1. Embryoet var inaktivt, dvs ikke levende. 2. Jeg var kommet kortere, dvs 1-2 uker enn beregnet.

Er jo selvsagt veldig urolig og nervøs for hva som er riktig forklaring, men håper at nr.2 er riktig. Skal på ny ul om 14 dager. Veldig lenge å vente....

Andre med samme erfaring?? Og hva vart resultatet??

Håper, håper, håper...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet ikke jeg.. eneste jeg vet er at hjertet begynner å banke i uke 3 :-)

Skrevet

Er det riktig? På denne siden (fra uke til uke) står det at hjerteslag kommer i Mors uke 6 og fosterets uke 4.

Så hvis du er 1-2 uker tidligere enn antatt er det i allefall grunn til å holde motet oppe til neste legetime.

Jeg ønsker deg lykke til. Ta det med ro og ta vare på kroppen din:)

Skrevet

jeg hadde ul i det jeg trodde var min uke 6, men hun satt meg tilbake 3 uker :( så, men da dunket d som bare d.

Skrevet

var på ul i det jeg trodde var min uke 9, men gyn satte meg tilbake 3 uker! så var da 6 uker ifølge ham. gyn så da at hjertet slo!

du skal se dette går kjempefint, min gyn sa det var helt normalt å bli satt tilbake såpass...

(jeg er ikke enig i hans beregninger da, så blir spennende å se på torsdag!:))

Skrevet

Takk for beroligende svar!!! Ringte til gyn i dag og fikk svar på blodprøve, HCG nivå i blodet. Det var på 6855. Hva betyr dette?? Bra? Dårlig?

Skrevet

det er bra tegn, men du må jo se med et annet blodprøve til for å se om den øker normalt ?? har du tatt hcg blodprøve tidligere ??

sitter i samme båt som deg..

er i uke 6 hadde ultralyd forrige uke da kunne de ikke finne embryoet. denne uken fant de den men var bare 2mm, så de mente enten dødt eller veldig tidlig.. men grunnen de er skeptisk er for jeg tok 2 hjemmetester for over 2 uker siden og de var positiv og da i følge embryoet var jeg bare 2 uker ?!?1 så sitte rher og har ventet 2 dager på svar fra legen om HCG prøvene.. huff får aldri vite.. ville vite hvor mye den var på men sykepleier ville ikke si i telefonen, men den hadde steget men vet ikke om det var mye eller lite. for lite betyr jo missed abortion da..

Skrevet

forresten her er hcg skjemaet :

6uke :

1,080 - 56,500

7 - 8 uke :

7,650 - 229,000

Skrevet

Jeg var på ul i min 7 uke. Det var veldig lite, så ikke hjerteslagene, men så bra ut ellers så de mente at jeg kanskje var 1-2 uker kortere på vei enn antatt. Målte hcg 2 ganger, og det så bra ut. Fikk ul 2 uker etter, altså i min 9 uke. Da fant de bare et tomt fosterteranlegg, det hadde endt i en MA.... Ikke for å skremme dette her, men det var slik det endte for meg.... Håper du bare er kortere på vei enn antatt og at alt står bra til med lille spiren din! :-)

Skrevet

Jeg var på 2 tidlig ul pga dette er prøverør.

Uke 5 så vi kun en vart innsunkning/runding i livmor.

Uke 7 så vi et 10 mm langt foster med bankende hjerte.

Hjerte skal man kunne se alt fra uke 6 og utover. Iallefall i uke 8.

Har man ikke sett hjerteslag i uke 8 er nok løpet kjørt desværre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...