Gå til innhold

4,5 mnd og ønsker å begynne dagen kl 04.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Junior her er lys våken kl 04 +/- ligger da å prater høylytt i sengen sin...får pupp o gblir lagt igjen..før sovnet han, men nå er han like våken og fortsetter pratingen sin..ikke lett å sove igjen for meg eller sambo heller...sovner tilslutt, men det går gjerne en halv time time for så å våkne igjen i 06.06.30 tiden når sambo må opp på jobb. Får da mer mat, men sovner gjerne ikke før i 07-08 tiden og sover bare en times tid...tips til å få ham til å sove lenger...han skriker ikke i 4 tiden , bare prater og noen ganger tar han smukken og sovner igjen uten mat andre ganger ikke....tips mottas med takk!! er evt gøt noe å begynne med ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min har sovet hele natten fra hun var 3 uker, men plutselig når hun var på den alderen din er så begynte hun å våkne tidligere og tidligere, og jeg holdt på å bli GAL! Jeg var jo ikke vant til å starte dagen kl. 4-5.. Prøvde med melk og legge henne igjen, men hun var lys våken. Men så begynte vi å gi grøt på kvelden, og da endret alt seg, da sov hun til 8-9 igjen, og mor og barn var storfornøyd!! :)

Skrevet

Jeg synes ikke du skal begynne å gi han grøt bare pga dette. Det er faktisk sånn at det er en grunn til at man ikke anbefaler å gi barn grøt før de er 6 mnd. Jeg har en søster som begynte å gi barnet sitt grøt da han var 3.5 mnd og i dag har hun en unge som har store fordøyelsesproblemer og mye mageknip, og legene mener faktisk at dette har en sammenheng.

Jeg er av den formening at man bare bør begynne med grøt tidligere enn anbefalt dersom babyen helt klart trenger det, f.eks at den legger på seg dårlig.

Et par andre ting du kan prøve:

- legg ham på eget rom, da blir dere ikke så forstyrret av at han babler. At dagen så begynn er 06.30 synes jeg nesten dere bare skal godta, da er det strengt tatt morgen.

- Gjør som vi gjør (han er 8 mnd og har våknet klokka 05 i en mnd nå): Jeg står opp med ham og legger meg så igjen når pappaen står opp, han tar junior før han går på jobb og legger ham når han går, noe som fører til at jeg får sovet 1-1.5 time til.

- legg ham senere om kvelden. Det fungerer nok ikke med en gang, men prøv en ukes tid og se om ting endrer seg.

- prøv å ta ham opp i din seng og gi ham mat, kanskje han sovner igjen da? Dette tipset fikk jeg fra hs. Fungerer ikke for oss, junior begynner bare å leke med oss da, men kan hende det fungerer bedre for din som er såpass liten ennå.

Lykke til, det er slitsomt når de våkner så tidlig, men husk at det bare er for en relativt kort periode i livet det er sånn!

Skrevet

Den første grøten er jo fra 4 mnd... hadde det vært skadelig for barnet hadde de vel ikke solgt den skulle man tro? :)

Skrevet

For 2 år siden da jeg fikk mitt første barn var det greit å begynne med grøt fra 4 mnd alder...... nå plutselig er det 6 mnd................

Jeg tror ikke barn tar skave å å få grøt ved 4 mnd alder........... Snart mener vel folk at de skal leve på mm til de er 12 mnd hehe............

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...