Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #1 Skrevet 15. juni 2007 Hei! Dere som har/hatt fødselsdepresjon hva har dere gjort? Hvor kan man få hjelp? Det er nå fire måneder siden fødselen, som endte i keisersnitt og har vel endelig innsett at jeg trenger hjelp. Sliter med at det ble keisersnitt, selv om alt gikk bra både med veslegutt og meg. Skammer meg over å være lei meg for jeg har fått verdens herligste gutt og alt har gått så bra. Vet at mange andre har det verre, men er likevel deprimert. Det har vært en lang prosess å innse at jeg trenger hjelp. Alltid følt at jeg har vært en sterk person og tåler mye, men nå har jeg det vondt og gråter mye. Er veldig usikker på hvordan jeg skal gå frem. Gruer meg til å ringe helsestasjonen eller hva man gjør. Usikker på hva jeg sier. Er ikke lett for meg dette. Har akkurat turt å fortelle mannen min hvordan jeg har det. Skammer meg slik.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #2 Skrevet 15. juni 2007 Din historie høres veldig lik min, ble keisersnitt på meg også, har en gutt på 3 mnd. På mandag klarte jeg endelig å søke hjelp, og jeg merker allerede at jeg føler meg litt bedre. Kan du ikke sende meg en mail, så kan vi diskutere våre erfaringer der? [email protected]
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #3 Skrevet 16. juni 2007 Tusen takk for svar! Skal sende deg ein mail!
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 Jeg slet også med depresjon, den kom noen måneder etter fødselen. Syns det var vanskelig å få hjelp. Fikk antidepresiv av legen, men tok bare en tabelett. Ble dårlig av den og veldig svimmel, så turte ikke ta de mer pga at jeg var redd for å besvime med baby på armen... Det som ble løsningen for meg var at jeg gikk til en homeopat som fant ut at jeg trengte en del vitaminer. Spesielt B-vitaminer er viktig. Kjøp Mega B-Stress på helsekosten og ta 6 tabletter pr dag i en periode(fordeles på to eller tre ganger pr dag). Gjør ikke noe å ta så mange sev om det bare står 2 på pakken. I tillegg gikk jeg til akupunktur 1-2 ganger i uken i noen uker, det tror jeg hjalp. Ellers har jeg tro på AloaVera jus, den renser kroppen og virker også som naturlig vitamintilskudd. Jeg tar det hver morgen og hver kveld, og føler meg faktisk mer opplagt. Jeg ble forresten kvitt depresjonen for ca 1 år siden og har det bra nå. Det kommer til å ordne seg for deg og, men du må være tålmodig. Men få i deg nok vitaminer og ordentlig mat. Og så mååå du sove litt på dagen hvis du er en del våken på natten. Det har jeg skjønt i ettertid at jeg skulle gjort. Håper dette kan hjelpe deg litt Lykke til!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå