Gå til innhold

Dårlig sannvittighet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

God morgen jenter:)

Har så fryktelig dårlig sannvittighet, fordi jeg ikke hopper i taket av glede over denne graviditeten.. Har ei nydelig jente på 8 mnd, men hadde tenkt at det kunne bli litt større aldersforskjell imellom dem.. Hadde gledet meg så veldig til litt hvit vin og reker i sommer, over kankje en røyk sent på kvelden... Sukk. Vet jeg er fryktelig egoistisk, og at det er mange som ønsker å være i mine sko.. Må bare innrømme at det har vært et slitsomt år, også er det på'n igjen!!! Skulle jo tro jeg hadde lært om blomsten og bien... Men akk!! Ja ja, må vel bare la nyheten synke inn:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er i samme situasjon graviditetsmessig. Hadde til og med kjøpt inn en god champagne for å gå i selskap da jeg fant ut at jeg er gravid. Jeg hoppet av glede men har mange øyeblikk med "herregud det her blir tøfft". jeg begynner i ny jobb og skammer meg nesten over at jeg virker useriøs i øyeblikk.

Nyheten synker vel inn, du blir vant til situasjonene din. Ta deg tid og vær der følelsemessig en tid. Det er sunt å reflektere og være egoistiske noen ganger. Kanskje da kommer de gode følelsene av seg selv??!! Når du ser på jenta du har finner du nok hundre grunner til at dette er verdt det i det lange løp.

Skrevet

Takk for det:) Gruer meg til å fortelle det til sjefen selv! Er i permisjon fram til midten av august. Trøster meg med at barna kommer til å få stor glede av hverandre etterhvert:) Har to champagne i skapet selv:( Skal i bryllup i helgen, og gruer meg til å late som om jeg drikker.. Synes det er litt tidlig å fortelle enda.. Ja ja, vi fikser vel dette også!!

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt! Min sønn er 23 mnd nå og jeg er 3 mnd på vei, jeg har ikke vært mentalt klar for å bli gravid noe tidligere enn det jeg ble. Husker når sønnen min var under året, jeg hadde helt panikk for å bli gravid da, brukte kondom i tillegg til spiral i usikre perioder. Når det er sagt så er jo vi mennesker ganske tilpassningsdyktig, så nå når du har begynt å venne deg til tanken så kommer du nok til å begynne å glede deg etterhvert:-)tenk hvor glede de små kommer til å ha av hverandre etterhvert, mye positivt med å få tette barn!

Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...