Gå til innhold

Tips til en sliten mamma

Anbefalte innlegg

Ramlet over denne en anne plass. Syns den var litt gøy. Hva er deres tips?

1. Mitt beste stelleveske-tips:

2. Mitt beste holde-huset-i-orden-tips:

3. Mitt fineste barndomsminne som jeg vil prøve å føre videre til mitt / mine barn:

4. Mitt beste babymat-tips:

5. Anbefal en film eller bok:

Begrunnelse:

6. Jeg skal pleie meg selv - hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9591328-tips-til-en-sliten-mamma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte jo å svare selv da.....

1. Mitt beste stelleveske-tips: Det må være våtservietter, om noen leker som han ikke bruker å leke med til vanlig.

2. Mitt beste holde-huset-i-orden-tips: Vaske over bord og benker, for da ser det mye renere ut.

3. Mitt fineste barndomsminne som jeg vil prøve å føre videre til mitt / mine barn: Ete minst ett måltid sammen rundt bordet i løpet av dagen.

4. Mitt beste babymat-tips: Puppen er stor favoritt her...

5. Anbefal en film eller bok: Den onde greven.

Begrunnelse: Lettleste og utrolig humor.

6. Jeg skal pleie meg selv - hva gjør jeg? Sover lenge en dag i helgen....

. Mitt beste stelleveske-tips: Litt ekstra mat (frukt el. brød) og vann. Og et drøss med smokker.

*Gjøre litt hver kveld etter Magnus har lagt seg (har overhodet ikke fungert etter jeg begynte å jobbe igjen, men det er iallefall målet!)

*Sende magnuspappan og Magnus ut av huset så jeg får jobbet effektivt noen timer.

3. Mitt fineste barndomsminne som jeg vil prøve å føre videre til mitt / mine barn:

Gjøre spennende ting nær der man bor (f.eks gå tur i skogen, lage bål og leke de tre bukkene bruse)

Bruke frossen lapskausblanding, koke, mose og tilsette noe kjøtt og krydder. Kjapt og enkelt.

5. Anbefal en film eller bok: Må jo bli Harry Potter bøkene det da! hehe

Begrunnelse: Spennende for voksne og barn og veldig lettlest.

* bestiller time hos frisøren, ordner med barnevakt, og tar kur, farge og klipp...Må passe på at jeg ikke sovner når de vasker håret mitt! hehe

* låser meg inne på badet etter Magnus er i seng, epilerer legger. Tar en laaaaaaang dusj, napper bryn og smører meg inn med bodylotion

1. Mitt beste stelleveske-tips:

Nok bleier! Frøkna bæsjer opptil 5 ganger dagen. Spiser mye, driter mye! ;)

Rydd vekk fra salongbordet og kjøkkenbenken hver kveld så ser det litt koseligere ut når du våkner.

Kjøp swiffer, jif vaskeservietter og andre ting som får det til å virke som om du bruker mye mindre tid på å gjøre rent, da er det lettere å sette i gang.

Bade før kveldskosen på lørdager og sitter i pysjen og spise sen middag foran tv'n! (lørdag var store badedagen (badet leeeenge og mamma vasket håret mitt og fønet det i tv stua mens jeg så på barne-tv. Og så spiste vi pølser eller kylling! Besteste dagen i uka!)

Glass, lett og ta med og lett å like!

Alle Oceans filmene (har ikke fått sett 13 ennå, men liker sikkert den og)

Begrunnelse:

Deilig humor, deilige menn!

Å gå på do alene er jo en form for egenpleie... eller ta en laaaaang dusj uten babycall på badet!

1. - Akkurat nå skyller jeg henne konsekvent i vask/ dusj, enkelt og renslig.

2. - Overse rot.

3. - Eventyrstund der jeg og søsteren byttet på å fortelle (fant på historier selv), slik at det til slutt ble en fortelling. Turer i skog og mark.

4. - Glass!!!

5. - Velger heller blader jeg nå, er litt sliten for tiden og de er så lettleste..... Zzzzzzzzzz

6. - Pleie seg selv, hva er det?? Må vel være å ta en dusj og legge på maskara og gloss på leppene - og ikke gå i joggings, da føler jeg meg fin gitt;-)

1. Mitt beste stelleveske-tips: våtservietter og alltid ett skift av alle klær...

2. Mitt beste holde-huset-i-orden-tips: Bruke 15 min. hver morgen på å sette på en vaskemaskin, oppvaskmaskin, tømme søppel og vaske over bord og kjøkkenbenk. Klær sorteres å legges framfor vaskemaskinen på kvelden, så da er det lettvint om morgenen. Da føler jeg alltid at jeg har gjort litt husarbeid hver dag og det ser mye ryddigere ut med en gang.

3. Mitt fineste barndomsminne som jeg vil prøve å føre videre til mitt / mine barn: Feire jul med besteforeldrene.

4. Mitt beste babymat-tips: Har alltid med yoghurt eller kjeks. Redder mange situasjoner...

Begrunnelse: Stolthet og fordom av Jane Austen. Fantastisk ironisk kjærlighetsroman, kan leses om igjen og om igjen og om igjen...

Tar en sykkeltur, etterpå en god dusj og barbere leggene.

Eller rett og slett bare slappe av i boblebadet... Total avslapping...

Annonse

1. Mitt beste stelleveske-tips: våtservietter og bleier

2. Mitt beste holde-huset-i-orden-tips: Sende Thomas og pappan ut, eller gå ut selv med Thomas og legge igjen en liste hjemme til pappan over hva som skal gjøres...

3. Mitt fineste barndomsminne som jeg vil prøve å føre videre til mitt / mine barn: bli kjent med dyr! Ferierte selv på gård hos besteforeldre. Resten av sommerferien var vi på hytta ved sjøen, badet masse, mange hyttevenner og minigolf! Der vokser nok Thomas opp også:)

4. Mitt beste babymat-tips: glass

5. Anbefal en film eller bok: leser bare blader for tiden og sovner halveis i filmene..

Begrunnelse: lett og kjapt å bla igjennom

6. Jeg skal pleie meg selv - hva gjør jeg? Frisøren, bruker laang tid på badet eller sover leeenge

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...