Gå til innhold

Hva gjorde dere under mammapermisjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to måneder igjen av permisjonen og prøver og planlegge litt fremover for å få mest mulig ut av den lille tiden som er igjen. Hva gjorde dere i permisjonen ved siden av husarbeid og barnepass, evt. hva angrer dere for at dere ikke fikk gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorry, å måtte si det... Kjedet meg....

Angrer på at jeg ikke brukte Åpen barnehage...

Og at jeg ikke dro på mer turer. Altså dagsturer, hvor jeg pakket niste i sekken og gikk på lengre turer (og kunne opplevd forskjellige ting - dyr, natur, vann etc), i stedet for en fast runde rundt nabolaget på ca 1 time mens den lille sov...

Skrevet

Så fint at du tenker over hva du kan gjøre! Jeg var nok ikke så bevisst, er nettopp ferdig med min permisjon, nå har pappaen ulønnet permisjon og jeg jobber 50%, så føler halve ukene allikevel er "min permisjon" på en måte ;-).

Mine tips er å dra på dagsbesøk hos evt. besteforeldere, så at de kan få omgås, hvis dere ikke allerede bor nær hverandre da (eller for lang ifra). Om du, som jeg, bor veldig langt fra noen av besteforeldrene, kan du jo ta en tur over noen dager/en uke, nå som du har sjansen fordi du ikke skal på jobb.

Ellers er nok babyen like glad for å være hjemme, hvis bare dere er sammen. Men små turer hver dag i fjøra eller på fjellet, eller bare utendørs, er jo spennende!

Skrevet

I begynnelsen var vi på babysvømming, babysang. Vi har vært mye ute og reist ( 4 sydenturer). Vi har vært mye sammen med besteforeldre på hver side. Og ikke minst søskenbarna til lillegutt. Vi har vært på tusenfryd, camping, overnatting hos hverandre og skogsturer med grilling. Nå sykler vi på turer, leker i sandkasse, husker og triller turer med vogna. Drar på piknik og på badestranda. Ingenting jeg anger på, iallefall ikke å ta 5 mnd ekstra permisjon uten lønn. Nå har vi hele sommeren sammen før han begynner i barnehagen til høsten.Snufs

Skrevet

Angrer på at jeg ikke tok med lillegutt mer på besøk til foreldrene mine som bor i en annen landsdel. Syntes det var så ork med bagasje og fly og baby og og...men det hadde jo vært verdt det!!

Skrevet

Takk for gode tips alle sammen.

HI

Skrevet

alt for mye....skulle trene hver eneste dag og vi reiste for mye......satte oss inn i et fly 26 ganger tilsammen de første 9 mnd...

....neste gang skal jeg gjøre mindre.....kose meg mer....lese mer...hvile mer......stresse mindre....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...