Tommage♀♂ Skrevet 14. juni 2007 #1 Del Skrevet 14. juni 2007 Det kan selvsagt være trass, eller bare tilfeldigheter, men hun er blitt ganske gretten i det siste... Eller, ikke gretten, men tar lett til tårene over bagateller, tåler ingenting før tårene kommer. I noen tilfeller kommer ikke tårene engang, hun bare bæljer og tramper seg bort i en krok hvor hun slenger seg ned, hehe=) Det går som regel fort over da, heldigvis! Merker det ekstra godt når jeg ammer eller koser med lillebror, da finner hun på mye rart for å få oppmerksomhet. Og hun er ultrasuperduper pappajente, klenger på han hele tiden, sier pappa i ett kjør og strigråter når han går ut døra... Uff, gruer meg litt til han reiser i nordsjøen igjen! Prøver å la lillemann ligge av og til og leker kun med henne, men når jeg er alene med barna er hun bare nødt for å dele meg! Ingen god følelse når jeg ser at hun er lei seg, river meg i hjerteroten å vite at det er min feil... Virker som om hun bevisst prøver å straffe meg på en måte også, vil alltid til pappa eller mine foreldre, men sjelden til meg... Kaller alle andre ved navn/status (pappa, offo, dadda, onkl, tatte osv) når hun ser dem eller bilder av dem, men når hun ser meg eller bilder av meg bare blar hun forbi uten å si noe... Litt såret jeg da... Håper det går over! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9590250-desember-stores%C3%B8ster-begnner-%C3%A5-vise-tegn-til-%C3%A5-v%C3%A6re-sjalu/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy H Skrevet 17. juni 2007 #2 Del Skrevet 17. juni 2007 uff då tommage, d va leit å høre. forstår du e litt såret, barna våre e jo d kjæreste vi har. kan nok høres ut som en blanding mellom trass og sjalusi ettersom eg kjenner igjen noen ting her hos oss som tramping og slenge seg på golvet å hyle og sprelle..hihi tror kanskje barna e inne i en mer sårbar periode no for hermine tåler og lite,blir super fornærmet om vi "kjefter" på ho. Det vil nok gå seg til for snuppa de,men de jo en kjempe stor omveltning i livet å få en lillebror å dele mamma og pappa m, har jo hatt dåkke helt aleine til no. så e ofte vi mødrene som blir straffet. I ditt tilfelle nok fordi du bruker mer tid på lillebror ved amming o.l enn pappaen gjør. du fårtrøste deg m at snuppa "straffer" deg pga at du betyr så utrolig masse for ho. Dette vil nok bedre seg på sikt, ho må sikkert bare få vennen seg til den nye situasjonen. Lykke til tommage, kose deg masse med prinsen og prinsessen din!! klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9590250-desember-stores%C3%B8ster-begnner-%C3%A5-vise-tegn-til-%C3%A5-v%C3%A6re-sjalu/#findComment-9610004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Only Skrevet 18. juni 2007 #3 Del Skrevet 18. juni 2007 Åhh, jeg vet så alt for godt hva du føler, det er helt forferdelig. Vår eldste hun var skikkelig pappajente ei god stund, husker jula rett før hun ble 2 år, da fikk jeg ikke ta på henne en gang. Bare jeg strøk henne over hodet, hylte hun og slo etter meg. Men pappa, han fikk gjøre alt. Jeg husker jeg var så lei meg og såret, hadde aldri i livet trodd at et så lite menneske kunne såre meg så dypt. Det aller værste var at på nyåret dro pappan på 3 ukers rep. øvelse. Da hadde vi en veldig tøff første uke. Men det gikk over. Masse trøste klemmer til deg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9590250-desember-stores%C3%B8ster-begnner-%C3%A5-vise-tegn-til-%C3%A5-v%C3%A6re-sjalu/#findComment-9617458 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tommage♀♂ Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 18. juni 2007 Takk for det=) Ikke så gøy nei, men det går nok over. I mens får jeg ha på meg gla'masken, hehe=) Vi har lekt mye sammen i dag mens lillebror sov, det er så deilig å høre den lykkelige, herlige latteren hennes! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9590250-desember-stores%C3%B8ster-begnner-%C3%A5-vise-tegn-til-%C3%A5-v%C3%A6re-sjalu/#findComment-9618220 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå