Gå til innhold

Ny på 1.trimester :-)


Trine_80

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Så var jeg også komt meg over på dette forumet, etter 4 positive tester de siste dagene. (må jo være sikker!) Det føles enda som helt uforståelig og utrolig! Og spørsmålene hagler inn etterhvert som de går opp for meg...

Jeg henvender meg derfor til dere for å svar på noen enkle spm, som dere sikkert har stålkontroll på etterhvert.

 

Når bør jeg ringe lege for å bestille kontrolltime? Er samboer normalt sett med på denne sjekken?

Jeg har lett ett en sånn gravid-kalender på nettet, men finne ikke noe. Noen tips??

Hvilke kosttilskudd bør jeg ta? Tar allerede folat.

Noen som har erfaringer med graviditet og stress på jobb? Ser for meg at jeg er i "risikogruppen" der... jobber altfor mye - men må det også for få alt unnagjort. Ja, jeg har problemer med å si nei, og å delegere oppgaver til andre.....

Hmm.. mye annet jeg lurer på også, men det får holde i denne omgang!

Tusen takk for alle som gidder å svare!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

så moro grattis!! er selv ganske ny her!!! ta omega og vitaminer, ul er så mange svar men jeg fikk beskjed om å ta tidlig ul ca uke 7. Fortsett med folat.

og gå på din baby.no så ser du termin kalkulator, erw også på denne siden tror jeg.

 

lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!! den beste gaven du kan få=) Fortsett med folat og ta omega3 i tillegg. hvis du skal ta vitamintabletter i tillegg så pass på at du ikke får dobbel dosa av d eller e vitamin... husker ikke helt hvem av dem det var men det kan sikkert noen andre bekrefte??

Jeg ringte legen med en gang jeg fant det ut for å bestille meg time i uke 8... ska gå til privat gynekolog og der er det kø=)

Angående jobb så hadde jeg en stressende og til tider tung fysisk jobb under 1 graviditet.. bare lytt til kroppen din og ta vare på deg selv. blir du sliten så ta det rolig! Er ikke verdt at noe skal skje med babyen eller deg pga at du setter jobben først og ikke kan si nei=) Akkurat nå er det lov å si litt nei... du får trene litt på det, det måtte jeg=) tilslutt var det sjefen min som sa at jeg måtte lære meg å delegere=) stress ned og nyt den gravide magen etterhvert som den vokser til=)

 

Ha en fin dag=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!! Fikk selv pos. test på onsdag/torsdag. Veldig nytt og spennende dette.

 

Jeg gikk inn på "fra uke til uke" på denne siden. Der står det at du kan melde deg inn. Da kommer det opp hvor langt du er på vei og hva som skjer på din egen startsside. (kun tilgjengelig for deg) I tillegg kan du føre dagbok. Jeg har valgt å kjøpe en koselig bok som jeg skriver følelser og tankeri istedet. (lettere å ta vare på m tiden)

 

Har legetime allerede på tirsdag. Det føles veldig godt og få luftet det med noen andre enn "bare" samboeren. Har mest lyst til å ringe VG og be om publisering vettu;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til dere alle sammen for svar!!

Kjenner meg godt igjen når det gjelder trangen for publisering... hihi!

Måtte forresten spille dårlig i dag pga fest med jobben, og det er ikke ofte jeg sitter edru i slike tilstelninger! Håper ikke for mange luktet lunta enda...

 

Lykke til til alle dere også!!

:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...