Gå til innhold

Har dere en spesiell dato dere håper barnet skal bli født, eller ikke født på?

Anbefalte innlegg

Nei, er barnet født etter 31 august er de ikke med i hovedopptaket for barnehagene. De teller da ikke i statistikken for de som ikke har fått barnehageplass.

Det sto om det i Aftenposten 1 juni bl.annet, men av en eller annen grunn får jeg ikke lagt ved den linken her.

Dette er det eneste som kommer.

Ingen plass til dem i år heller Oslopuls, 01.06.2006

...fyller ett år etter 31. august, holdt utenfor hovedopptaket...få plass til dem i barnehage, og hvor uheldig og...fylt ett år innen 31. august, blir holdt utenfor...

http://oslopuls.no/nyheter/article1337261.ece

Men kanskje du kan søke på det selv....

Det er virkelig helt sykt

Fortsetter under...

Ja, det virker helt sykt ja... trodde det eneste som betydde noe var om du søker før eller etter hovedopptaket, og at de ser på året barnet blir født, slik at de største som begynner på skolen året etterpå og skal ha barnehagen som 'førskole' på en måte, får plass først!

Men virker som det kun er 1-åringer dette gjelder da. Kjempeteit, for man har jo tross alt 1 års permisjon og begynner i arbeidet igjen og trenger barnehageplass uansett om barnet er født i august eller september!! For noe tull!

Forresten, løftet om full barnehagedekning er jo også bare tull. I kommunen jeg bor i (Sandnes kommune - Rogaland) er det kun 45% som får barnehageplass leste jeg på websiden til kommunen!

Jeg vet det er virkelig helt sykt!

Det virker da ikke som de har gjort noe for å innfri det løftet i det hele tatt!

Jeg bor i Bærum og her erdet også helt elendig dekning!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...