Gå til innhold

Er det vanskelig og få byttet dager i barnehagen??

Anbefalte innlegg

Har netopp fått tildelt plass til gutten min i en barnehage. Fikk 100%, men tenkte bare og takke ja til 50 eller 60%. Men akkurat nå har ikke jeg noe jobb(driver og søker), så derfor må jeg bare sette opp ønsker på hvilke dager i uken han skal gå der. Men hvis det ikke blir og stemme med den jobben jeg får, er det da vanskelig og få byttet om på dager?

Noen som vet??

Fortsetter under...

Det er ingen selvfølge at man kan velge å ha 50-60% plass når man har fått tildelt 100%. Mange bhg opererer med et fast antall hele og delte plasser, da får man bare redusere dersom det er ledig en slik plass du ønsker.

Av samme grunn er det heller ingen selvfølge at dere får byttet hvilke dager dere har midt i barnehageåret.

Som du ser er det lurt av deg å ringe barnehagen, kanskje du er heldig og har en veldig fleksibel bhg :-)

De fleste barnehager er blitt veldig serviceinnstilt og brukervennlige, så jeg tror mange steder at man strekker seg langt for at foreldrene skal få sine ønsker oppfylt.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt imot 100%-plassen, og deretter søkt om redusering av plassen etter at du har fått jobb. Har jobbet tre ulike steder, og det er helt vanlig.

Jeg har ringt barnehagen og sjekket, og de trodde det skulle gå i orden at jeg tok 60% i stedet for 100%. Hmm.. får bare håpe at alt ordner seg da, at det er en serviceinnstilit barnhage vi har fått plass i! Takk for svar!

Annonse

Men du kan da vel bare beholde 100% og bruke den som du ønsker? Prisforskjellen er vel minimal i disse dager vel? Tenk om du får deg jobb etterhvert som da ikke passer bhg`s dager. De gjør jo så godt de kan, men av og til må man nesten planlegge litt i forkant selv altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...