Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste dagene begynt å gi min 4 mnd gamle lille gutt litt grøt ved siden av mme til formddagsmåltidet, og så får han ltt gulrotmos til ettermiddagsmåltidet, også i tillegg til mme. Nå lurer jeg på om kanskje denne noe fastere maten gjør at han bllir mer tørst om natten? Han sover vanligvis uten avbrudd fra ca. kl. 20.00 til kl. 06.00, da vil han ha ca. 200 ml mme før han sover videre til ca. kl. 08.00-09.00. De siste nettene har han sovet langt mer urolig, så jeg lurer på om det kan ha sammenheng med introduksjon av mer fast føde. Han viser ikke tegn til vondt/luft i magen, og avføring er som normalt.

Er det noen som har lignende erfaringer? Hva har dere evt. gjort for å bedre på situasjonen? Kan det være lurt å gi litt vann når han våkner og er urolig i søvnen, eller gjør jeg meg da bare en bjørnetjeneste? Jeg vil jo ikke at han skal forvente at jeg spretter opp når som helst på natten for å gi ham vann. Kanskje det er lurest å vente med vann på natten til han kan finne og holde flasken selv og forsyne seg?

Noen som har forslag eller tanker de vil dele med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri gitt mine barn vann om natta..

(kun hvis det har vært noe spesielt. Syke, varmt, mye skriking slik at de blir tørre)

Men ikke sånn til vanlig nei..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...