Gå til innhold

Hjemme på dagene:)

Anbefalte innlegg

Da nærmere det seg termin og er blitt 100 % sykemeldt helt til jeg går ut i permisjon i begynnelsen av juli. Er litt kjedelig å gå hjemme når man er vant til å ha noe å gjøre hele dagen og alle andre er på jobb. Man føler seg ikke akkurat syk selv om man er sykemeldt. Noen tips på ting å finne på den siste tiden når man er på det tungeste? Blir noen turer i Frognerparken de dagen det har vært fint vær, men nå er ikke været der heller:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9588859-hjemme-p%C3%A5-dagene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hej

Jag har dessverre inga goda råd. Jag har vart hemma sedan början av Maj, jobber kun 20%. I början var jag så rastløs samtidigt som jag skulle ta det med ro. Men som du sier vi er ju ikke syke.

Nu har jag vart hemma en stund och det är rart hur fort man vänjer sig att gå hemma och tillbringa dagarna mest i sitt eget sällskap och nu bara dagarna flyver iväg.

Jag tillbringar dagarna i stort sett med en tur i frognerparken. Cafe tur antingen med en väninna eller med en bok och gravid yoga, när det vart fint väder har jag även tillbringat lite tid ved stranden.

Alltid hyggligt att träffa någon under dagen så vi inte blir så svält fødda på sällskap när samboen kommer hem :-)

Jeg har vært sykemeldt siden midten av mars og synes det var helt grusomt i begynnelsen, følte meg lite nyttig og faktisk litt ensom, er jo sosialt å jobbe og liker å ha noe å bryne meg på. Brukte over en måned på å omstille meg til å godta at sånn er det bare. Nå som det bare er 40 dager til termin så koser jeg meg... Mitt råd er å prøve å nyte denne siste tiden til å gjøre ting for deg selv, som det sannsynligvis vil bli mindre av etter fødsel ;) tenk gjerne over hva du tror det vil bli mindre tid til som du nå kan nyte til det fulle. Min søster sa at hun ikke har hatt en eneste laaaang dusj etter hun fikk sin første som nå er 11 mnd, så jeg driver å tømmer varmt-vanns tanken hver gang jeg dusjer ;) he he! Tenkte også å bestille time for deilig fotmassasje til de hovne bena... mmmm tror det blir bra. Ellers er det jo koselig å fortsette byggingen av "redet", føler meg som en liten høne som pusler litt og litt med vask av sengetøy og andre små ting som jeg ønsker å ha klart til vårt første etterlengtede barn kommer til verden!

Ja helt enig bra å treffe noen på dagen, slik at våre samboere ikke blir sprunget ned når de kommer hjem fra jobb. Man venner seg jo til å være hjemme etter hvert. Er du klar hjemme med alt som skal kjøpes inn og forberedes til den lille? Hvor skal du føde? Jeg skal føde på Asker og Bærum sykehus, da vi ikke fikk plass på Ullevål eller Rikshospitalet. Blir et stykke unna Majorstuen, men det går greit. De virker veldig hyggelige der. Var der i denne uken på journalskriving og omvisning.

Ja søstren din har nok rett der, man må bare nyte tiden man har til seg selv, før det braker løs med lite søvn og tid til seg selv. Tror det er et bra tips. Jeg holder også på med å forberede ting til den lille kommer. Skal i neste uke vaske klær til den lille slik at det er klart. Nå er det jo ikke lenge igjen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...