Gå til innhold

Hvor ille må man ha det for å bli 100% sykemeldt??

Anbefalte innlegg

Jeg har vær 50% sykemeldt de siste mnd, og sist jeg var hos legen spurte jeg om å få 100% sm, men det syntes han var altfor tidlig. Forklarte at jeg har en veldig stressende jobb, en varm arbeidsplass, ikke alltid tid til å springe på do når jeg må, jeg må stå og gå i 7,5 t og jeg er dønn sliten. Neida, det var ingen grunn til sykemelding, men tvert imot arbeidsgivers ansvar å omplassere meg i bedriften.

Skal til legen igjen neste uke, og nå føler jeg at jeg ikke klarer å jobbe noe som helst lenger. Noen som har forslag til hva jeg skal si for å få legen til å forstå?

Fortsetter under...

Jeg er sykemeldt i tre uker 100%. Er 8+4 idag. Sliter med trøtthet og kvalme. Bare forklarte til legen at jeg er utrolig trøtt og at det ikke var mulighet for å gjøre annet i jobben enn å stå i butikken i 8 timer om dagen. Så han ga meg 100% uten tvil.

Men jeg har skjønt at det er stor forskjell på leger. Og er derfor utrolig glad for legen min.

Håper det ordner seg for deg.

Hvis du syns legen er vanskelig, hadde jeg smurt på med problemer. Det er du som kjenner kroppen din, og legen kan ikke nekte på problemene dine heller. Jeg hadde ingen problemer med å bli sykemeldt (kvalme og trøtt). Forklarte litt om den håpløse sjefen min også, som kan være vanskelig. Fikk ikke sagt allt en gang, før han sa jeg fikk sykemelding fram til første kontroll (17 dager).

Sjefen min ringte i dag (ble kvalm da jeg så hvem som ringte), og lurte på om jeg trodde jeg skulle i jobb etterpå. Det vet jeg ikke sa jeg, og vi pratet litt frem og tilbake, så sa han: Er det så ille da?! Er vel ikke så mange som merker noe så didlig?

Fryktelig provoserende! Fikk ikke lyst til å begynne å jobbe igjenn etter den samtalen ihvertfall.... Hadde lyst å kaste opp etterpå og grine!!

Orker ikke tanken på jobb enda, med allt stress og mas på jobben og atpåtill er så kvalm og sliten......

Høres ut som om du er nødt for å overdrive kraftig for å få det til her. Jeg har hørt at når det gjelder svangerskap og sykmelding kan nesten ikke legen si nei pga at alle svangerskap er forskellige og det er kun den gravide som kan vite hva hun trenger. Jeg er i mitt andre svangerskap nå, og ville helst ikke sykmeldes i mitt første,da jeg spurte etter 50% sykmelding nå ble legen glad for at jeg var å fornuftig. Jeg har en kvinelig lege, tror de skjønner hva man gjennomgår. Hadde jeg vært deg hadde jeg enten byttet fastlege eller betalt litt for å gått til en annen lege for å få sykemelding. Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...