Gå til innhold

Blir så frustrert (og sint)!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to jenter på to og tre år. Jeg jobber bare litt, så er nesten hjemmeværende på heltid. Jeg trives godt med det. Men problemet mitt er at det er så utrolig mye grining i løpet av dagen. Jeg skjønner bare ikke hvorfor.

Jeg blir helt utslitt av det, og av og til blir jeg helt skremt av meg selv, hvor sint jeg kan bli. De sutrer bare for småting, og er i tottene på hverandre hele tiden. Jeg synes det er så pinlig når vi r ute blandt andre folk. Føler at jeg er en dårlig mor som har oppdratt de.

Noen som har råd, eller har opplevd lignende? Har bare lyst at de skal være fornøyde og glade barn. De skal begynne i barnehage til høsten, så det blir kanskje bedre da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok at det blir bedre når de begynner i bhg. De kjeder seg vel når de har bare hverandre å leke med.

Vår gutt begynner også å sutre osv når han kjeder seg. Det må skje noe hele tiden. Er jo vant til det fra bhg. Han er veldig aktiv, så det kribler nok i de små føttene... :-)

Skrevet

Får de noen respons på sutringen? Min er faring er at det funker å ignorere denne småsutringen. Lat som om du ikke hører gråtingen og si at du hører bare skikkelige stemmer, så om de vil noe må de snakke skikkelig.

Dette har funket veldig bra på jenta mi, sutrer aldri lenger.

Og skryt av dem når de snakker og oppfører seg skikkelig, masse fokusering på det positive. Lykke til.

Skrevet

Skjønner godt at du blir sint, det er så irriterende! Hva du kan gjøre? Miner gutter har godt av å komme seg ut og godt av at det skjer noe. De trenger utfordringer! Da er de fornøyde og dagen blir ikke så lang, men mer oppstykket. Kan det være en ide for deg å lage litt barnehageopplegg for dem, med planer for hver dag? Og kanskje besøke en åpen barnehage?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...