Trønderpia venter nr 3 Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 eller hva det het... Når får de den? Huff. Nå ble jeg så himla bekymra. Leser masse på småtroll, uten å få med meg alt. Hva går diskusjonen om denne vaksinen ut på? noen som kan hjelpe meg?
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 er ikke det hjernehinnebetennelse sprøyta da ?? Gutten min fikk den nå, 5 mnd. Han har i ettertid fått litt feber (38.5) og er rød rundt stikkstedet, men har også vært forkjøla og annet, så vet ikke hva feberen kommer av, men regner med at det er vaksina.
Trønderpia venter nr 3 Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. juni 2007 Ja for min gutt reagerte mye mer på 5 mnd-vaksina enn på 3 mnd... fikk feber, men var ikke rød på noe vis...
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 14. juni 2007 #4 Skrevet 14. juni 2007 gutten min reagerte heller ikke noe særlig annet enn å bli trøtt ved 3mnd vaksina. Nå ble han rød og litt hard rundt stikkstedet til prevnar vaksina og litt feber. Men heller vaksine enn bivirkningene av ikke å ta vaksina takler en dag eller to med feber (feberen kom ikke før dagen etter og varte bare 6 timer)
Trønderpia venter nr 3 Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. juni 2007 Ja det samme mener jeg, men jeg ble bare så skremt når de skrev om så masse senvirkninger... Hva er dette for noe egentlig? Har ikke satt meg inn i det, og det slo meg at jeg ikke hadde sjekka noe før vi vaksinerte han
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 15. juni 2007 #6 Skrevet 15. juni 2007 har heller ikke satt meg særlig inn i det. Men har en niese som fikk HIB som 15 åring. Mange uker på sykehus og ganske livstruende. Vi satt der på skift hele døgnet. Vil IKKE at junior skal gjennom det. Ellers stoler jeg på vaksinene. Jeg blir også skremt når jeg leser masse negativt om vaksiner. Men er uansett overbevist om at det er det rette.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #7 Skrevet 15. juni 2007 HiB = Haemophilus influezae bakterie. er ikke det samme som Prevnar. Prevnar= Polysaccharide from each of 7 capsular types of pneumococcus adsorbed onto aluminium phosphate.
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 15. juni 2007 #8 Skrevet 15. juni 2007 trodde HiB sto for hjerne hinne betennelse jeg da, men men.... skjønte ikke så mye av det du skrev heller.....
Happy Ignorant Skrevet 16. juni 2007 #9 Skrevet 16. juni 2007 Det finnes over 140 forskjellige typer hjernehinnebetennelse, mange av dem langt farligere og mer utbredt enn den typen Prevnarvaksinen sies å virke mot. Trippelvaksinen inneholder HIB-komponenten, som skal virke mot en annen type hjernehinnebetennelse. En av de farligste og mest utbredte hjernehinnebetennelsene er meningokokker, og noen uheldige skoleungdommer var på 80-tallet forsøkskaniner i et vaksineeksperiment mot denne typen... Det gikk ikke så veldig bra med dem, og heller ikke med videre utvikling av vaksinen.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #10 Skrevet 2. juli 2007 loiz...har du noe link til det matriellet? har veldig lyst å lese mer om det
Happy Ignorant Skrevet 3. juli 2007 #11 Skrevet 3. juli 2007 Klipper inn noen linker her: Septemberutgaven av bladet Mat&Helse fås kjøpt på narvesen, har flere informative artikler skrevet av fagpersonell. Boka "Sannheten om vaksiner" skrevet av R E Hanssen bør alle med barn i vaksineaktuell alder lese. Det finnes også en liten bok, eller et hefte, som heter "Fordeler og ulemper ved vaksinasjon". Den er på svensk og er skrevet av en svensk vaksineforsker og barnelege som heter Jackie Swartz. Han har endel gode poeng som det kan være verdt å sette seg inn i. Det kan kjøpes hos Antroposofisk bokhandel i Oslo, de har også nettbutikk. Det koster ca 125 kroner. Videre kan et hefte fra Vaksineopplyset Voreldre (VoF) som de kaller for Samlehefte, kjøpes for en rimelig penge. Det handler om sykdommene som det vaksineres mot, og om hva de sykdommene eventuelt innebærer. Det står kildehenvisninger i heftet, ring VoF hvis du vil bestille det. Du finner også linker til mere stoff på www.vof.no Studer, Hans P; Vaccination - A Guide for making personal Choices Omtale: Denne boken er skrevet for "alle". Denne boken passer for usikre foreldre eller terapeuter som ønsker bedre innsikt i å vurdere sykdommenes risiko opp mot vaksinenes. En av få bøker som fremstiller stoffet objektivt. I Danmark er det en org som heter Vaccinationsforum. Den ledes av en tidligere helsesøster! Logg inn på nettsidene deres også, de har endel artikler der. Det går ann å bli medlem også om man bor i Norge. De arrangerer ofte foreldrag og lignende, for de som lyst til å delta på det. http://www.vaccinationsforum.dk/ Her finner du bla en informativ artikkel om prevnarvaksinen. http://www.alternativmedisinsk.no Her har de flere bøker om vaksiner. Her er det mye å lese: http://www.fritthelsevalg.org
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå