Gå til innhold

Blind Baby..nån m erfaring

Anbefalte innlegg

vi har funnit ut att sonen som e 3 månader har inte full utvikla synsnerv o det vill si att han er mulig blind...er det nån med erfaring her som kan gi goda råd eller nåt?vi har vart på huseby kompetanse center...men dem skal senda oss vidare till ullevåll...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9586904-blind-babyn%C3%A5n-m-erfaring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke barn selv, men er selv svaksynt.... og gravid:) Mine foreldre fikk fort kontakt med Norges blindeforund. De har en "gruppe" for foreldre som heter Assistanse. I denne gruppen kan man møte andre foreldre med blinde/svaksynte barn. Gruppen arrangerer turer og sammenkomster. Kan være til stor hjelp, og treffe foreldre i samme situasjon. Vet at mine foreldre hadde mye glede av det. Og jeg selv traff jo den gang barn med samme handikap:) Kan ofte være tungt å kun snakke med helsepersonell. Deilig å kunne lufte "hverdagens utfordringer" med noen som selv har opplevd det samme. Norges Blindeforbund har også en del kurs og samlinger..... Hvis barnet deres er blindt eller svaksynt, vil jeg råde dere til å melde dere inn. Jeg har selv hatt mye glede av de:) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...