Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Er det virkelig normalt at man bare ammer barnet morgen, ettermiddag og kveld når det passerer 6 mnd? De fleste av mine venninner har så godt som fullammet i 8 mnd. JR er snart 6 mnd og har frem til nå bare fått pupp. Hver 2. time. Døgnet rundt. Skal begynne med grøt nå, men først blir det jo smaksprøver, og har i alle fall tenkt at det holder med det ene måltidet i en mnd før vi legger til noe nytt...Kan jo ikke kutte de 10 puppemåltidene sånn på rappen da. Regner med at jeg ammer hver 2. time en god stund fremover også. Bare lurer på om jeg er den eneste som ammer så store barn så ofte?
Trønderpia venter nr 3 Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 Min gutt er 6,5 mnd. Får grøt på morgen, frukt midt på dagen, middag og grøt til kvelds. Ammer på morningen, før han skal sove (gjerne 2-3 dupper per dag) og på kvelden. I tillegg så ammer vi der det "måtte passe". Synes det er greit at han får en ekstra sup før vi skal ut eller noe.. Skal man amme bare 3 ganger da?
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 14. juni 2007 #3 Skrevet 14. juni 2007 Min gutt er 8,5mnd. Han får pupp iallefall 6/7 ganger om dagen ennå. Varierer hvor mye han vil ha, men.. Vi gir 3-4 måltider fast føde også. Jeg har begynt å jobbe 2 dager i uken nå og da kommer småen innom for å få pupp.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 14. juni 2007 #4 Skrevet 14. juni 2007 Min på 7 mnd får fast føde 3 ganger daglig, og ammes 4 ganger daglig.. altså til hvert måltid pluss frokost..
Sylteflesk Skrevet 14. juni 2007 #5 Skrevet 14. juni 2007 Her fullammes det, i hvert fall så godt som. Jenta er 7 1/2 måned. Har holdt på smaksprøver i halvannen måned, men hun vil ikke ta mer enn maks et par teskjeer uansett hva slags mat eller grøt det er. Hun tar ikke flaske heller. Sover stort sett hele natten da, noen netter våkner hun og får da som regel litt trøstepupp for å sovne igjen. Det blir 5-7 puppemåltider om dagen. Skjønner derfor ikke helt alt dette snakket som er nå i forbindelse med delingen av permisjonen i tre, alle sier at etter 6 måneder ammer man jo ikke noe særlig, men det er stor forskjell på å introdusere fast føde og på å erstatte alle måltidene i løpet av hel dag. Av 6 på barselgruppa mi er det bare 2 som har klart å få til noenlunde måltider med bare fast føde, alle andre må toppe med pupp for at det skal bli et måltid ut av det. Så nei, du er nok ikke den eneste!
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 14. juni 2007 #6 Skrevet 14. juni 2007 menyen til Jenny: ca 5.00 pupp ca 8.30-9 frokostgrøt+sviskepure+vann ca 9-10 pupp ca 12 pupp ca 14.30 middag+vann ca 15 pupp kanskje en pupping til før ca 19.30 kveldsgrøt+fruktpure 20.30 pupp også legger seg Det blir vel ca 5-6 puppinger hver dag i tillegg til 3 måltider med fast føde. Jenny blir 7 mnd den 21. juni Kunne kanskje kuttet ned på noe pupping, men synes det er fint at hun fpr en del pupp enda.. blir sikkert mindre når vi kommer opp i 4 måltider med fast føde..
sunshine&gullungen+bitteliten Skrevet 14. juni 2007 #7 Skrevet 14. juni 2007 Jenta mi er 8,5 mnd og det er veldig varierende hvor mye hun dier. Frem til 8mnd ammet jeg tidlig morgen, kl 10, middag, kveld, sen kveld og natt. Så ca 6ganger i døgnet. og noen ganger til hvis hun ville ha pluss 4måltider i døgnet. Nå prøver jeg å trappe ned litt så prøver nå å bare gi et par ganger i døgnet, men det er jammen ikke lett.. ammer nå tidlig morgen, klokka 10, kveld og natt. Hun begynner å bli lite interesert i pupp om dagen, men før hun skal sove på kvelden og nattpuppen tror jeg det blir vanskelig å slutte med. Dette ble litt rotete, men jeg så godt som fullammet visst i 8mnd jeg og.. hun spiser noenganger lite ved måltider, noenganger mye.. og får tilsvarende mye og lite pupp. For min del kunne vi godt sluttet snart, får se når snuppa blir 9mnd hva hun vil da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå