Gå til innhold

Får dere betalt for å gå på personalmøter på jobben?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Stemmer. Noen som krevde å få betalt for å komme på møtet hos oss engang, så det er litt vanskelig å unngå møteplikt. For ingen dukker opp om de ikke får betalt. Men sånn er reglene ja.

Ja, vi får betalt for personalmøter. Enten har man personalmøte "innbakt" i turnusen, eller man skriver timer. Er det personalmøte utover de vanlige, skriver også de som har møtene i turnusen opp de møtene som går utover ordinæren.

Jobber i helsesektor.

Annonse

ja. så lenge det er jobbing og vi må møte (og vi må jo det..) men jobber i kommunen og vi får kun avspassering da.. men går det over 7,5 timer den dagen skal man ha 50% overtid på de timene som går over 7,5... og i følge arbeidsmiljøloven skal det tillegget betales ut i penger, de har ikke lov å ta det som avspassering, selv om det er sånn det funker i praksis..

men det kommer nok en ny ordning på det fra nytt skoleår av..

Får det nå, siden jeg jobber på kontor og det er i arbeidstiden...da jeg jobbet i klesbutikk hadde vi det etter stengetid og da fikk vi betalt for to timer....uansett hvor lang tid det tok...

jepp.

jeg jobber som sykepl. på et sykehus. Her får vi betalt får å gå på møte, el. så kan vi velge om vi vil samle timene og ta en avspaseringsdag.

Vanlige møtene er ikke obligatoriske, men du får betalt for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...