Gå til innhold

Måling av nakkefold?

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

skal du ta duotest eller noe? Fikk du høre noe om det?

Jeg var også på UL der de målte forhøyet nakkefold. Den ble målt til 2,6mm. (var da 13+6).

Legen friskmeldte gutten i magen etter vi hadde fått svar på blodprøven, men kan jo aldri være helt sikker før han er ute av magen da..

Tror normalen er ca 1mm, eller mindre. Er ikke helt sikker.

jeg tok blodprøver,er det duotest? jeg ble målt til 2,5 og jeg var 13+4, gjorde jeg deg usikker nå? sa legen.Ja svarte jeg,var bare å ringe hvis det var noe sa han så skal gjøre det i dag,kunne tenkt meg noen beroligende ord,men var forrvirret når jeg kom ut derfra,ble mye informasjon og tall på en gang. I etterkant fant jeg ut at det var en idiotlege jeg var til,han var svensk,kanskje det har noe med saken å gjøre?

en duotest er blodprøve og omfattende UL. Da har du sikkert tatt det du også.

Tror ikke at legen er en idiot fordi om han er svensk, men han burde selvfølgelig fortalt hva en duotest er, og hva høy nakkefold kan bety.

Kikket de etter nesebein etc? Du fikk vel en grundig UL regner jeg med?

Ja, du gjør nok lurt i å ringe han i dag og få svar på det du lurer på, det er helt sikkert. Ikke noe godt å gå rundt å gruble for mye, når du kan få svar.

Går helt sikkert bra :) Hold meg oppdatert om du vil? :)

Klem fra Gøril

nesebenet var stort og fint, og kalkulert risiko etter min alder og funn på UL,gikk til min fordel. På downs økte den med 257 og edward`s og Patau`s økte den med 5643 begge til min fordel. Hvorfor kunne han ikke ha sagt det da,på en enkel og grei måte. Jeg snakket med JM på riksn og hun sa at jeg ikke måtte henge meg for mye opp i nakkefolden,det kunne vise seg å være normalt. Er betraktelig mer roligere nå,skal på ny UL 2 juli,får da også svar på blodprøver. Kom ikke på å spørre om hva høy nakefold kunne føre til men skal til JM på mandag så jeg får spørre da.

Frustrerende med leger som sier ting på komplisert måte og forklarer i det vide og brede slik at vi sitter der som noen spørsmålstegn og skjønner ikke bæret. De fleste pasientene derers er jo ikke fagfolk innen medisin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...