Gå til innhold

Noen av dere som har fått journalen deres fra sykehuset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å få min, og tenkte jeg skulle sende en brev til sykehuset, men hva skriver jeg da?

Bare at jeg ønsker journalen min??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lurer jeg også på.. Og hvor sender man det? "Til Sykehuset" kan man jo ikke skrive på, hehe :o) til avd.føden eller?

Skrevet

Jeg fikk den med meg zhjem fra sykehuset jeg, både barne journalen og fødsels journalen.. og kopi av helsekortet.

Skrevet

Jeg skrev bare hvem jeg var, fødselesnummer og slikt og når jeg fødte. Så skrev jeg at jeg ønsket og få tilsendt fødselsjournalen min. Skrev på adresse.

Utenpå konvolutten så skrev jeg bare adressa til sykehuset.. Tenkte på og skrive avd. etterpå (glemte det), men jeg fikk papirene ca. 2 uker etter at jeg sendte brevet. Det kosta 70 kr.

Skrevet

jeg fikk også alt med meg da jeg dro fra sykehuset :-)

Skrevet

Jeg sendte mail til sykehuset, der jeg skrev at jeg ønsket å få tilsendt journalen min. Måtte oppgi fødselsdato, navn og adresse. Fikk journalen tilsendt sammen med regning på 70 kr.

Fødselspapirene (papirene fra ul, svangerskapspapirene og kopi av epikrisen) fikk jeg med meg fra sykehuset da jeg dro. Bare om det. Dvs, jeg glemte å få med de to førstnevnte, men fikk de tilsendt like etter i posten. De hadde vel bare glemt å sende dem med meg. Fikk originalene av de.

Skrevet

jeg ringte sykehuset å spurte om jeg kunne få fødsels journalen min, men de sa at det hadde de aldri gitt ut før og hun kunne hverfall ikke gjøre det hvis hun ikke hadde snakka med jordmora som var med under fødselen... synes dette var litt rart jeg...eller...?

jeg fødte på sykehuset østfold (fredrikstad)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Alle har rett til innsyn til sin egen fødejournal...vet ikke åssen de forskjellige sykehusene er, men kanskje hvis de er så lite villige på sykehuset østfold, så kan du få tak i journalen via legen din.

Skrevet

okey...men jeg har fått fødsels epikrisa...føde journaler er noe annet det eller...??? så ikke jeg driter meg helt ut...hehe...:o)

hva står det i den egentlig a...???

Skrevet

Jeg fikk journal over svangerskap+ fødselsforløp på 3-dagers kontrollen. Samtidig fikk jeg en undersøkelse og vi gikk gjennom fødselsforløpet og jordmor forklarte og illustrerte og jeg fikk komme med spørsmål. Veldig bra opplegg synes jeg.

Skrevet

Er det partogram det heter? disse papirene altså?

Skrevet

Da har jeg sendt mail til sykehuset og bedt om å få min tilsendt! Spendt!!

Skrevet

Jeg fikk alt...journalen fullt skrevet og helsekortet. tok også med meg armbåndet og vogn "kortet" til babysengen :-)

meeen jeg liker å samle på alt så tulla har hatt jeg da:-)

minner:-)

Skrevet

dere som har sendt mail... sendte dåke til selve sjukehuset eller hadde fødeavdelingen egen mail adresse???

Skrevet

dette lurer jeg på også....:o) noen som har en mail adresse til sykehuset østfold eller...???

takk takk:o)

Skrevet

dytter jeg:o)

Skrevet

Jeg ringte til sykehuset og der sa de at jeg måtte sende skriftlig søknad. Jeg tror det finnes et eget skjema på nettsiden (sykehuset i Østfold). Hun anbefalte å spørre på helsestasjonen for der har de fått tilsendt papirene. Så jeg tenkte jeg skulle spørre når jeg skal på 3-månedereskontrollen.

Skrevet

men de papirene de sender til helsestasjoner er bare fødselsepikrisa, det er ikke det samme som fødsels journalen det....ikke bare bare nei....;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...