Gå til innhold

Vet dere hvordan babyen deres ligger?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er i slutten av uke 37, og var hos jm idag.. Babyen har nå festet seg i hodeleie. Hun ligger stødig på høyre side med rompa ut og sparker for det meste rett under brystbenet til min vestre side eller midt imellom... Har ligget slik i snart en mnd, men festet seg først nå i den siste uken. Ganske gøy at hver gang hun hikker, flytter magen seg ganske mye støtvis til høyre...

Svarte på en slik tråd på skravle også, men min lillegutt ligger også med hodet ned, uten at han har festet seg. Ligger litt på skrått, med føttene under høyre pupp ;-) Men kjenner spark også midt på magen, og det er jo noe som foregår på venstresida også, mulig det er en hånd det? Koselig i allefall når magen buler alle veier :-D

Er forresten 34+2 i dag.

Annonse

Er 35+2 og nurket ligger med hodet heeeeelt oppi ribbeina mine på den ene siden. Jeg må faktisk lene meg litt bakover når jeg sitter, og passe på å strekke beina litt ut, ellers gjør det fryktelig vondt! Har t.o.m. problemer med å kjøre bil.

Sparkene kjenner jeg rett nedover, akkurat som h*n vil sparke seg vei ut... Skikkelig ubehagelig kan jeg love! Men det er i alle fall ingen tvil om leiet nei. Kommer neppe til å snu seg i følge legen og snuing vha legehjelp eller alternativ behandling er heller ikke å anbefale pga misform på livmor, så her blir det KS hvis det ikke skjer et lite under nå ganske snart.

Er i uke 35, 40 dager til termin. Ligger med hode ned og med stumpen på høyre side, ser det er flere små som ligger sånn. Prøver så godt jeg kan å nyte denne siste tiden, blir vel stor nok omveltning når fødsel er overstått. Han hikker ofte, gjerne to ganger om dagen. Jordmor sa det ikke er uvanlig at de har favoritt stillinger inni magen. Vår har tydeligvis funnet sin, stumpen stikker godt ut på høyre side. Masse liv her i hvertfall !!

Babyen i magen min ligg med hovudet ned, men er ikkje festa. Tvilar på om den gjer det også sidan 1.mann knapt var festa den dagen han vart fødd...Ellers vender den ryggen ut mot venstre side slik at beina stort sett bular ut på høgre side og av og til litt meir midt på. Er 35+0 i dag.

Annonse

Er i uke 38 og lille-frøkna ligger med hodet festet ned i bekkenet. Hu ligger med ryggen mot høyre side av magen og bein og armer mot venstre side. Har ligget sånn i mange uker allerede, men hodet festet seg ikke før for et par uker siden.

Jeg er i uke 37 i morgen, var hos jordmor i dag og hun og en jordmor til klemte og vred på mage i alle vinkler og kanter, men ingen av dem greide å si med sikkerhet hvordan lille nurket ligger. Så nå skal jeg på ultralyd på sykehuset på torsdag for å se og for eventuelt å prøve å snu han. Håper håper håper at han har tenkt å legge seg ordentlig:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...