BabyMom2 Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Skal kjøpe matboks til poden - har du en å anbefale?
BabyMom2 Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. juni 2007 Tja, noen ser da enklere ut å feks åpne enn andre. Tenkte kanskje at noen med barnehagebarn kunne dele sin erfaring.
sveis Skrevet 14. juni 2007 #4 Skrevet 14. juni 2007 Er jo bare å prøve å åpne og lukke den på butikken før du kjøper den det da.
rødblåoggrønn Skrevet 14. juni 2007 #5 Skrevet 14. juni 2007 Du verden å mye rart man kan spørre om... En matboks er en matboks!! Herremin hatt altså!
Lille søtnos Skrevet 14. juni 2007 #6 Skrevet 14. juni 2007 Hva med de som man legger kjøleelement i. Da holder maten seg mye bedre. Ikke smeltet ost, men en hel og fin osteskive for eksempel. Vi bruker det når vi er på dagsturer, fungerer veldig fint til det i hvertfall.
Gjest Skrevet 14. juni 2007 #7 Skrevet 14. juni 2007 jeg bruker den jeg fikk av banken min.... helt firkanta vanlig boks uten dikkedarier.... sønnen min klager ikke ennå... (22 mnd)
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 14. juni 2007 #8 Skrevet 14. juni 2007 Jeg har en sånn tupper mat-boks! Den er veldig lett å åpne. Koster 99kr
Ella i farta Skrevet 14. juni 2007 #10 Skrevet 14. juni 2007 Er så mye forskjellige at alle funker godt til noe, men ikke alltid alt. De disney matboksene som selges er jeg veldig glad i (europris, dagligvare) de har to rom og da kan du f.eks ha to brødskiver i bunnen, sette på lokket, legge noen jordbær på neste lokk f.eks og så lukke;) Sønnen min er bare 21 mnd, så kan desverre ikke dele erfaringer på lukkemetoden mot barn.. Tupperware kan jeg forestille meg har mye genialt. Europris har MYE utvalg på dvs plastbokser...har kjøpt en sånn stor en selv som jeg tror er veldig lett for barn og åpne og oppi der tenkte jeg at jeg skulle legge et kjøleelement med en plastpose rundt...så den holder tempen bra. Laptop lunches er jo genialt! Men den er veldig dyr... Og til deg som sa at matboks ikke spiller noen rolle...KLART det gjør...det er jo der maten oppbevares og det er viktig for matglede hvordan det presenteres og holder seg...ikke alle som sender med ungene svette osteskiver og brun banan.
3b@rnsmor-30* Skrevet 14. juni 2007 #11 Skrevet 14. juni 2007 hmm... en matboks er en matboks.. alle holder maten inni, og de får jo hjelp til å åpne den uansett.. i hvertfall på liten avdeling.
Lille Filur Skrevet 14. juni 2007 #12 Skrevet 14. juni 2007 De som selges i div bokhandler og dagligvare (med div disney motiv og didl osv) blir veldig fort slitt i motivet. Vi kjøpte en sånn en da han begynte i bhg i fjor sommer og den er kjempe stygg nå, men den gjør nytta si da=)
Tutekoppen Skrevet 14. juni 2007 #13 Skrevet 14. juni 2007 Alt man skal lure på.... Lykke til med matbokskjøpet:-)
Katja Skrevet 14. juni 2007 #14 Skrevet 14. juni 2007 Må da vel være lov til å spørre om anbefaling på matboks....syns det var et relevant spørsmål jeg! Og jeg er helt uenig i at en matboks er en matboks, finnes mye dritt og noen bra. De matboksene med Disneymotiver o.l. har elendig lås/lukking, så når de blir brukt en del, så går matboksen opp av seg selv. I tillegg blir de utrolig fort stygge etter noen vask. Jeg har matboks fra Tupperware til mine to, de har god lukking, grei å få opp for ungene, men likevell holdbar. Den er også så "høy" at det er plass til en yoghurtboks eller et lite eple i den. I tillegg er/var det livstidgaranti på Tupperware, og det kan jo være greit. Det eneste jeg hadde ønsket, var at det var et ege lite rom til frukt o.l. i den, slik at det ikke blander seg med maten. Kan godt hende det finnes, tror egentlig det, men husker ikke hvor jeg evt har sett det. Lykke til med valg av matboks, ikke bry deg om de snørrhovne damene her inne!
Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 14. juni 2007 #15 Skrevet 14. juni 2007 Ja, mye skal man lure på... kanskje det finnes en test på det på nett ett sted ;0) Folk er jo så opptatt av hva som kommer best ut i test her inne så... Synes de fleste er greie jeg- men har klok av skade latt være å ta de i oppvaskmaskinen fordi lokket har en tendens til å vri seg litt
Silja FullFres McQueen Skrevet 14. juni 2007 #16 Skrevet 14. juni 2007 Du må kjøpe en ekte Gore-Tex/Reima/Troll-matboks! De koster rundt tre tusen, men de holder veldig lenge assa!! *fniis* Måtte bare!
stripete ullsokk Skrevet 14. juni 2007 #17 Skrevet 14. juni 2007 Her har tuppa en matboks med håndtak. Er kjempestas og ta med seg i barehagen, og bære inn selv:) Lett og lukke opp, holder seg bra i vask og har godt plass til alt.
*bokormen* Skrevet 14. juni 2007 #18 Skrevet 14. juni 2007 for å svare på spm ditt: Jeg har etter mye prøving funnet noen nydelige metallmatbokser ( jeg hater plast da ) på en butikk inne på Grønland Basar. jeg kjøpte en med en leopard på, men de hadde masse flotte. I den er det plass til skiver, yogurt og frukt- helt topp!! Det er iallefall den beste jeg har hatt. Det står Trolde- og eventyr på den.
*bokormen* Skrevet 14. juni 2007 #19 Skrevet 14. juni 2007 må legge til at disse har håndtak. OG- det er faktisk mange elendige matbokser. Jeg er fan av at de skal være inspirerende og funksjonelle. Lett og åpne/lukke, ikke bli skranglete og f.eks åpne seg i sekken på tur og det skal være god plass. Det å kunne ha litt plass til å "pynte" er viktig syns jeg. Jeg vokste opp med verdens kjedeligste matpakker. ( innholdsmessig altså :-) )
tuppemor-75 Skrevet 14. juni 2007 #20 Skrevet 14. juni 2007 jeg er enig med bokormen. Trolde sine matbokser er fantastiske. de har god plass, og det er kjekt med håndtak. jeg bruker kun den matboksen, sammen med tupperware sine. jeg synes det er viktig at matboksene er skikkelig tette, har god plass (skiver/knekkebrød, frukt og yoghurt) og holder seg fine etter mange vask.
♥ McQueen♥ Skrevet 14. juni 2007 #21 Skrevet 14. juni 2007 Hei! Jeg jobber selv i barnehage og har en del erfaringer med matbokser. Jeg vil absolutt anbefale Piccolo matboksen fra Tupperware. Den koster 99 kr og har livstidsgaranti. Lett for barna å åpne og holder igjen når den skal det. Min erfaring med disse matboksene fra butikken med ulike motiv som Kaptein Sabeltann, Elias og Lynet på er at de holder en stund, men så blir den "slapp i klypa" og holder ikke lukket når den skal....
Ella i farta Skrevet 14. juni 2007 #22 Skrevet 14. juni 2007 Har ikke eid en sånn disney boks lenge nok til å erfare det...så jeg beklager "dårlig" tips...synes den bare er så sinnsykt kjekk med de to delte rommene jeg da;) Men det fins sikkert på andre og. Vi har også trolde og eventyr og den er jeg fornøyd med! Må bare få le litt av dette her...sier litt om innstillingen til lunsjen her i landet, når en matboks er en matboks...det er jo tross alt den som bevarer kvaliteten på den maten ungene spiser hver dag....men det bryr folk seg ikke om...
Tingelingelate med to tomater Skrevet 14. juni 2007 #23 Skrevet 14. juni 2007 Jeg er uenig i at en matboks er en matboks. Mini har selv en elias-matboks med to rom i. Den er elendig. Han er enda ikke begynt i bhg, men vi har vært endel i åpen bhg. En gang smurte jeg brødskiver og skrellet et eple som jeg la i denne matboksen. Rundt to timer senere skulle vi spise i åpen bhg, åpner matboksen og eplet er blitt skikkelig brunt og ekkelt. De er jo ikke tett så når det kommer luft til så blir frukt fort ødelagt. Han skal begynne i bhg til høsten og da må jeg på utkikk etter en matboks som bevarer frukt og slikt da jeg vil han skal få det med seg i bhg. Har hørt at tupperware sine matbokser er gode og de tror jeg er rimelig tette også:-)
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 14. juni 2007 #24 Skrevet 14. juni 2007 Tupperware matboksene er knallgode! Kjøpte egentlig en til meg selv, men poden på 4 ville absolutt ha den! Den er knallgrønn og kul;) Og den er enkel å åpne for barna. Har hatt forskjellige matbokser vi, og det er mange som er vanskelige for barnet selv å åpne. Mange av disse matboksene med 2 rom er enkle å åpne også.
snuppa m 3 Skrevet 14. juni 2007 #25 Skrevet 14. juni 2007 Jeg synes Ikea sine er bra jeg, 3 bokser for kr. 19,- (Glis heter de visst). Er vel egentlig ikke matboks kanskje, men veldig billig, plass til yoghurt og det er jo veldig greit med 3 i tillfelle en ikke rekker/gidder å vaske matboksen til dagen etter... Link: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15567&catalogId=10103&storeId=16&productId=11078&langId=-14&categoryId=16260&chosenPartNumber=80098583
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå