Gå til innhold

Samboer, men skriver aleneforsørger...?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns også at det finnes situasjoner hvor en absolutt ikke skal ha dårlig samvittighet for å la staten betale, og ønsker ikke heve meg over noen - men jeg syns hver og en bør prøve å bidra. Det er godt for en! Også finnes det sikkert en masse grunner til at en ikke kan bidra, som hver og enkelt må vurdere - syns i alle fall ikke en skal lure systemet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ung, derfor har jeg bare gådd skole.

Har forresten 3 uker til babyen kommer, derfor panikk..

Vi har kun bodd sammen i 1 år, så det er ikke så lenge. Han skal begynne jobbe igjen, eller gå skole...Skjønner folk blir sur..Men jeg har vært alenemor frem til ungen ble 3 år..til da hadde jeg bra økonomi.. Men så faller jo overgangsstønaden bort.

BTW, jeg har vurdert å gjøre det..men tror ikke jeg tørr. Tror jeg heller blir å flytte, skal gå skole til høsten...og vet det blir verre da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lever som en konge..??? det er det dummeste jeg har hørt. jeg er alenemor men lever ikke som en konge akkurat. skulle gjort alt for å ikke vært alenemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg er jo enig at man bør prøve!

Jeg har nett blitt arbeidsledig å syns ikke det er særlig kjekt i lengda, men av spesielle grunner så har det blitt sånn men helt ærlig har jeg ikke dårlig samvittighet for dette.

Jeg er 22 år, når jeg var 16 år stakk jeg på sjøen og der jobba jeg fullt i 3 år (kanskje mer). Har gått 2-3 år skole mellom og jobba i barnehage siste året. Så har ikke gått mye fri, men når situasjonen du er i er sånn at du må gå arbeidsledig en stund, så mener jeg ikke at man er snyltere for det om..

Er ikke noe vits i å henge ut folk som lever på staten syns jeg, jeg har opplevd begge sider av saken.. Så det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener at det er rett og rimelig å snylte litt på samfunnet; jeg håper virkelig ikke dette er moralen dere har tenkt til å føre videre til barna deres. Jeg skjønner at det finnes vanskelige tilfeller - det gjør det - og jeg kan bare snakke for meg selv. Men dersom jeg var arbeidsledig og ventet barn, ville jeg hevet meg rundt og tatt alt av vikariat o.l. selv om jeg gikk gravid (så sant jeg ikke var sengeliggende hele svangerskapet) - for å legge opp mest mulig penger. Jeg mener det handler om å ta ansvar og konsekvensen av de valgene du gjør. Virker litt lite gjennomtenkt dette; man går tross alt gravid i ni måneder, så man har jo litt tid på seg til å gjøre et ærlig forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med de som sier at dette er galt!

Man kan da ikke planlegge barn dersom man ikke har råd.

Jeg er student selv og har jobbet i hele studeitiden.

 

Har betalt skatt - og har litt studielån fra før.

Heldig for meg at samboeren min tjener bra, men for å tjene bra må man jobbe.

Dere er sikkert unge spreke mennesker.

Klipp dere og kom dere i arbeid. Bare tull å drive med svindel for å leve som "alenemor". Når dere sikkert er i stand til å jobbe begge to.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og barnefaren hadde to forskjellige adresser en lang periode, jeg meldte ikke flytting til ny adresse fordi jeg var svært usikker på forholdet vårt og ville beholde min selvstendighet i forhold til barnefaren. Mye av tiden hadde jeg faktisk ikke oppholdt meg på samme adresse som ham heller. Men dette ble ikke akseptert av det offentlige, jeg ble beordret til ny adresse, samme som barnefaren. Ved klage måtte vi, hver for oss, svare på en rekke med spørsmål, om hvor mye jeg og barnet oppholdt oss på de ulike adressene, hvem som fulgte barnet til barnehage, hvor dette ble ordnet, osv.osv. Til tross for de faktiske forhold, at vi faktisk sov i seng på hver vår adresse mye av tiden, ble dette ikke akseptert av det offentlige. Dette til tross for at vi var i arbeid begge to! Det ble vel mistenkt at det ville åpne muligheten for å svindle seg til ekstra uberettiget støtte. Det var ikke tilfelle hos oss. Men det ble likevel såpass uoversiktlig for stat og kommune, at vår løsning ikke ble akseptert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ingen grunn til å ikke jobbe. det finnes nok av jobber og sykehjem er et bra alternativ fordi der trenger de alltid folk.

 

jeg jobbet på sykehjem en periode. jeg hadde ikke noe som helst erfaring fra helsevesenet, men kom på jobbintervju og fikk tilbud om jobben der og da. var bare en vikarjobb, men jeg jobbet stort sett 5 dager i uka hver uke fordi det til enhver tid var rikelig med folk som var sykmeldt. kunne jobbet mer også, men de hadde en regel som sa at de ikke ville betale folk overtid, så derfor kunne jeg ikke jobbe mer enn 5 dager i uka. men da hadde jeg også en deltidsjobb på butikk og jobbet der en dag i uka slik at jeg jobbet 6 dager i uka. det var tungt, men tjente rikelig med penger.

 

samboeren din bør få seg en jobb. det er ikke vanskelig bare han senker standarden litt. det er verdt det for litt ekstra inntekt, og det føles mye bedre å tjene dem på ærlig vis enn å snylte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si en ting.. Er det rart skoler forfaller, syke/eldre pleietrengende ikke får den hjelpen de trenger, og at folk må ligge på gangen på sykehuset????

Tenk heller over at det er der dere trenger pengene..

Når barna deres skal begynne på skolen, det er vel ikke så kjekt at skolen er nedslitt, lærerene er mangelvare, og skolebygget helsefarlig... Eller når dere/noen i familien deres blir ordentlig syke, og må ligge på gangen på sykehuset, da hadde det vært fint med et rom, ikke sant? Eller når dere blir eldre, hadde vært fint om dere får den hjelpen dere trenger de siste årene av deres liv... Og at dere får stå opp av sengen hver dag, og slipper liggesår...

Det er da vi trenger skattepengene!!!!

Ikke snylt på staten på dette viset!!

De pengene dere tar ut på sånn snylting, gjør at en annen stakkar som virkelig trenger de pengene, for å få den hjelpen h*n virkelig trenger, får den ikke..

Syns dere bør skamme dere!! Kom dere i jobb. Jeg jobber ikke for at dere skal kunne leve godt på mine skattepenger, jeg vil ha en god skole, fint syke/eldre hjem, og et bra sykehus!!

 

Og hva lærer dere barna deres???

At det er helt greit å gjøre ulovlige ting!!

Er det rart barna blir kriminelle?? Da kan dere takke dere selv, med slik ballast hjemmefra så er det ikke rart!!

Nei, lær de forskjellen på rett og galt, og start med å gå forran som et godt eksempel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du nyter livet, hver dag som gravid....

Det er nok mange av oss som jobber, som kunne tenke seg å være hjemme, og nyte livet som gravid, men ettersom dette er noe de færreste har råd til, må vi finne oss i å ta den jobben vi kan få, og betale skatt som går til alle de som bruker tida si på å lure systemet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo si at hvis dere har råd til å ha et sommerhus, så har dere det ganske mye bedre enn mange andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom deg ut i jobb...selg sommerhuset. det er stor sjanse for å bli tatt,dere kan ikke tilbringe ei natt sammen...før eller siden kommer noen til å sladre,eller så kommer de til å finne det ut selv,å da blir det koslig med å må betale tilbake alt,å en tur i fengsel...lykke til sier jeg bare..er du amboer,så er du samboer..gå til sosialkontoret..har ingen av dere jobb,har dere krav på hjelp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...