Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Vi har sinnsykt dårlig rå..Jeg har aldri jobbet, bare gådd skole..Og samboer er nå arb.ledig... Har en sønn fra før , men ikke sammen. Vi vurdere sterkt at han skal ta sommerhusadr. sin, og at jeg leier huset hans...Noen synspunkt?? Vet det er dårlig gjort...(og ulovlig) Men dumt at vi må gjøre det slutt for at vi skal klare hverdagen. Reglene er så syke att....Er du alenemor, lever du jo som en konge!!
Galskapens overhode Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 Hva med å se på andre muligheter først? Har du studert fram til nå, og skal gå skole igjen fra høsten, så kan du få fødselspenger fra lånekassen. Du kan skynde deg ut i en ikke fullt så bra jobb og jobbe så lenge du klarer, da får du jo permisjonspenger. JA, det er veldig urettferdig å lure staten for penger. Ville heller vurdert ALLE andre muligheter først. Det vil være sure penger hvis dere blir tatt..
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 14. juni 2007 #3 Skrevet 14. juni 2007 Ja, jeg hadde villet sett på andre muligheter først.. Av og til må man bare bite i det sure eplet å ta en jobb man kansje ikke liker så godt. det er fint at vi har staten som hjelper de som er svake, men det er veldig dumt at vi har noen som missbruker systemet... Dette er ikke ment som kjeft/hets, men jeg syns du bør tenke deg godt om.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #4 Skrevet 14. juni 2007 Jeg er HI. Skjønner viss mange er negativ..Jeg ville og vært det..Men nå sitter jeg i det selv..(Har vært alenemor i 2 år). Har ikke gådd skole på 1 år, så var arb.ledig til nå....
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 14. juni 2007 #5 Skrevet 14. juni 2007 Ja, skjønner at det er en vanskelig situasjon.. men når det er sagt må jeg bare få si at de følger med, og om dere bor på samme plassen, men dere skriver at dere bor hver for dere, så finner de det nok ut.. Og da blir situasjonen enda vanskeligere. Hva med å ta en prat med en rådgiver hos kommunen?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #6 Skrevet 14. juni 2007 Tror du skal være forsiktig med å lure trygden. Vær klar over at samboeren din må skrive under papirer på at han er pappa til barnet når det er født. Det skal ikke mye sjekking til fra trygdekontoret å finne ut at du "leier" huset til barnefaren. Blir du tatt angrer du nok og må også tilbakebetale det du har fått for mye. Lurt å være ærlig tror jeg.
Gjest Skrevet 14. juni 2007 #7 Skrevet 14. juni 2007 er du alenemor lever du som en konge??? hvor i all verden får du det fra???etter nøye tegning vet jeg at jeg ikke kommer til å kunne leve som noen konge så den var dryg... bare så det er sagt!!! Så til spm ditt, du vet jo det er svindel om du gjør det du sier.. og blir det oppdaget har du ett problem, en venninne av min mor måtte nettop sitte inne for det samme + hun må betale tilbake pengene... morsomt å fortelle ungene sine det... Jeg er sikker på at det nok finnes andre mer stuerene måter dere kan få hjelp med økonomien på, kan ikke skjønne annet. Kontakt aetat,trygdekontor evt sosialkontor ? noen av de må jo kunne hjelpe, aldri hørt om at noen i norge skal behøve å sulte bare for de de ikke er " alenemødre som lever som konger" ....
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 14. juni 2007 #8 Skrevet 14. juni 2007 Gjør alt dere kan for å komme dere ut i jobb!!!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #9 Skrevet 14. juni 2007 Burde hvertfall ikke juge om det, sliter skikkelig hvis dere blir tatt. dere får komme dere ut i jobb begge to, hvertfall han hvis du ikke er i form. Late folk liker vi ikke!!
Gjest Skrevet 14. juni 2007 #10 Skrevet 14. juni 2007 Før eller siden kommer de til å finne ut av det - tenk deg en hverdag hvor du hele tiden går rundt og er redd for å bli avslørt. Jeg vet ihvertfall at min samvittighet ville holdt meg våken om natten. Det er bare å lage problemene enda større det du tenker på å gjøre - isteden burde du gjøre alt for å løse det hele nå, før nestemann kommer til verden. Er vanskelig for meg som en utenforstående å råde deg til noe som helst, siden jeg ikke kjenner til hele situasjonen, men kan ikke samboeren din forsøke å komme seg ut i jobb igjen. Det er jo en del ledige jobber - selv om det ikke akkurat er drømmejobben, så ville jeg gjort hva som helst for å komme ovenpå økonomisk igjen.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #11 Skrevet 14. juni 2007 Vil fraråde deg på det sterkeste å forsøke å lure "systemet". Jobber selv innen sektoren og tro meg, det meste kommer frem til slutt. Da blir det politianmeldelse, og som sagt her tidligere, du risikerer faktisk fengselsstraff. Dersom det er mulig for deg så få en jobb så lenge du kan frem til fødsel. Bestill en time på NAV Trygd for å få litt råd og veiledning. Sosialkontoret kan også gi dere råd og veiledning dersom dere trenger det. Må ikke søke sosialhjelp for å ta en kontakt der. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #12 Skrevet 14. juni 2007 Jeg skal snart ha barn og jeg har nettopp fått meg samboer (ikke han som er barnefaren) og vi ordner det sånn at jeg er aleinemamma og "bor aleine", vi vil ikke stå oppført som samboere, før vi har hatt en prøvetid på ett år. Men er mulig det er andre regler når det ikke er barnefaren en skal bo sammens med da? Men søren, jeg mener det er greit å lure systemet litt, alle pengene Norge bruker på dritt. Jeg tror nok mange her inne kunne tenke seg å slitt seg med en jobb gjennom graviditeten, men ikke har muligheten. Er så deilig å nyte livet, hver dag som gravid, bruke tiden på ting som betyr mye mer og likevel ha igjen for det. Jeg har vært arbeidsledig ett halvt år nå.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #13 Skrevet 14. juni 2007 Men jeg må også legge til at planen din ikke hørtes så smart ut viss du skal lure deg unna noe, for å "leie" med barnefaren, det var en svak unnskyldning! Men lykke til uansett:) Ordner seg alltids på ett vis. Hvorfor kan ikke mannen din få seg en jobb igjen da, å forsørge dere?
MaliMali- Lykkelig 2barnsmamma Skrevet 14. juni 2007 #14 Skrevet 14. juni 2007 Herre gud.......... "Norge bruker så mye penger på dritt????" Derfor er det greit at vi skattebetalere skal jobbe for andres svindel???? Skjerp dere! GAnske så skammelige holdninger dere har. Hold dem for dere selv.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #15 Skrevet 14. juni 2007 Jeg synes det er utrolig uansvarlig av dere å bli gravide når dere ikke har råd til det, og så tenke at dere bare skal la staten betale for deres FEIL og sviktende dømmekraft. For en fin start for den lille babyen der inne, liksom, å bli født med skitne kjeltringer som foreldre. Fy for SKAM!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #16 Skrevet 14. juni 2007 ..er helt enig med innlegget over..be han selge det forbanna sommerhuset sitt da...hvis han ikke gidder å jobbe sånn som andre folk..
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #17 Skrevet 14. juni 2007 Når det kommer til sånne ting, kan til og med den du minstskulle tro, tyste på deg. Min venninne gjorde det hu (fordi hu var helt ute å kjøre økonomisk) En annen felles venninne ble sjalu og meldte det inn anonymt :-( Så prøv heller å gjør som de andre her råder til. Ta en hvilken som helst jobb i en mellom periode.
pandabjørn Skrevet 14. juni 2007 #18 Skrevet 14. juni 2007 Hallo !! hører du til i 1 trimester eller 2 trimester eller er du ikke gravid i det hele tatt??? og det heter gått og ikke gådd )
Baby nr3 ombord Skrevet 14. juni 2007 #19 Skrevet 14. juni 2007 Herligheten, så en eller annen ovenfor her mener at abort kanskje er bedre enn å føde frem en unge pga man er arbeidsledig? (sånn jeg tolka det) Det er det dummeste jeg har hørt. Jeg er selv arbeidsledig, blei det nettopp og med kul på magen snart er det ikke mange jobber å få. Såklart bør man prøve få seg en jobb om man har muligheten, men viss ikke så skal man IKKE ha dårlig samvittighet for at man skal leve på staten, det har iallefall ikke jeg. Etter å ha betalt nok av skatt så kan jeg gjerne få igjen noe, da jeg ikke har mulighet til å få noe fast jobb før fødsel..
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 14. juni 2007 #20 Skrevet 14. juni 2007 Trenger ikke fast jobb. Ta kontakt med sykehjem, barnehager, butikker etc - der er det ofte stort behov for vikarer. Jeg er selv i en situsjon hvor jeg går i vikariater/korttidskontrakter på jobb og har/har hatt det svært uforutsigbart mtp på jobb. Jeg har en samboer som tjener godt og som uten problemer vil forsørge hele den lille familien på tre, jeg ønsker likevel å jobbe mest mulig - jeg vil bidra!
Baby nr3 ombord Skrevet 14. juni 2007 #21 Skrevet 14. juni 2007 Ja jeg hadde nok heller ikke slått meg til ro med tanke på å bli forsørga av en evt samboer, vil såklart klare meg så godt jeg kan aleine. Jeg blir aleinemamma da, så det må jeg da uansett. Men om jeg seinere får en samboer så syns jeg det er greit å dele på alt jeg kan dele på
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #22 Skrevet 14. juni 2007 Du vil dele med en eventuell samboer, men syns det er greit at staten betaler for deg???
Baby nr3 ombord Skrevet 14. juni 2007 #23 Skrevet 14. juni 2007 I mange tilfeller er det HELT greit at staten betaler.. Hva andre mener DRITER jeg faktisk oppi! alle har forskjellige syn på saken..
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #24 Skrevet 14. juni 2007 Selv om du ikke har vært trygda før så har du jo fått igjen av skattepengene dine før i form av veier, legebehandling og alt det andre skattepengene går til. Det går jo ikke bare til trygd! Jeg skjønner at du følte deg litt truffet av det innlegget over, og dermed gikk i forsvarsposisjon, men synes kanskje at du har litt rar tankegang her.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #25 Skrevet 14. juni 2007 Godt at skattepengene våre går til sympatiske personer som virkelig ønsker å prøve!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå