Gå til innhold

Expat!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på et par ting, og du virker ganske dreven har jeg forstått - og ikke minst litt mer gjennomtenkt enn en del av brødhuene her inne (pardon my french)...

Jenta mi på 5.5mnd har kommet opp i full grøtporsjon nå, i underkant av 1dl mme og en passe kladeis med maisgrøtpulver, og litt risgrøtpulver. Av og til har vi litt malt i også. Jeg fullammer ellers, hun er flaskenekter - heldigvis funker puppene bra, hehe :) Vi begynte med tynn velling av 30ml mm og 1/2 ts risgrøtpulver da hun var 4mnd og 1uke pga mareritt-netter i 4 uker... vi har gått gradvis oppover og er altså nå oppe i hel porsjon. (Alt dette er gjort i samråd med hs, og ellie83 som har fått instrukser fra sykehuset.) Minimais sover godt, er blid og fornøyd, og hadde tydeligvis behov for dette. Hun har overhodet ikke vist tegn til magesmerter.

Det jeg lurer på er om når jeg kan begynne å gi annen grøt enn maisgrøt? Ser nemlig på en annen tråd her at du skriver noe om søliaki... jeg har hørt at introduksjon av gluten bør gjøres mens man ammer, men er det lurt å vente lengst mulig uansett? eller er det ok å gjøre det når hun blir 6mnd?

oj, dette ble langt - beklager! Og takk hvis du gidda å lese ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...