Gå til innhold

Vil beholde, men ikke mulig : (

Alltid usikker+2 prinsesser

Anbefalte innlegg

Fant ut for en uke siden at jeg er gravid (brukte prevensjon), har en datter på 20 måneder fra før. Var redd for at mannen min skulle være sint, men det gikk greit. Vi tenkte at dette kunne være noe positivt...men..går på atføringspenger, ganske dårlig økonomi ellers, and NAV sier at jeg får ikke penger i det hele tatt under permission tiden.

Så det er ikke mulig for oss å beholde barnet, den datteren som vi har må komme først og vi må sørge for at hun har det hun trenger. Jeg synes det er helt forferdelig. En av de største grunnene til at jeg fikk psykiske problemer var pga av en abort i 2002, og jeg er redd for at det kommer til å bli det samme denne gangen også. I tillegg til det mente legen at en medisinsk abort kunne være for traumatisk for meg, og jeg ble rådet å ta kirugisk, men da må jeg vente flere uker for å få time.

Hver dag jeg går gravid blir det mer og mer vanskelig å tenker på å avslutte svangerskapet. Er det noen har som har noen ideer om det finnes andre muligheter? Beklager, måtte bare lufte meg litt.

Fortsetter under...

Du sier at dere setter datteren dere først, men du må også tenke på deg selv. Jeg har også hatt problemer etter min abort i februar i år..men tviler på at mine reaksjoner var på nær lik dine.

D må finnes muligheter...du må jo få stønad når du får barn og ikke er i arbeid!!! Tenk nøye gjennom dette, du utsetter psyken din...og d er i hvert fall ikke rettferdig ovenfor den datteren du allerede har.

Prøver bare å hjelpe altså...:) du må undersøke mer..!!! ikke tenk på abort som et alternativ før du har gjort alt du kan for å finne en annen løsning, slik at økonomien strekker til!!!

• 4 uker senere...

Ser at dette er skrevet for en måned siden, men har du ikke tatt abort eller noen i en lignende situasjon leser, så kan det jo tenkes at du melder deg opp som student til høsten. Vet ikke hvordan det blir hvis en ikke har fullført videregående, men student har du rett til lån og stipend, og har du fått det 6 av 10 mnd før fødsel har du rett til fødselsstipend.

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...