♥ McQueen♥ Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Trenger noen lure tips til å få småen til å sove om natten. Han sover som en stein hvor som helst gjennom hele dagen, men når kvelden kommer er han ikke helt fornøyd med tilværelsen. Han ligger i vugga og "grynter" og syter over hvor fæl verden er og hverken jeg eller sambo får særlig med søvn. Men en gang sambo er gått på jobb orker jeg ikke mer og tar han opp i sengen og vips vekk er han. Da sover han flere timer i strekk.... Vet at det ike er lurt å venne de til å sove i samme seng som oss, men jeg trenger sårt noen tips... Har kjøpt lammeskinn til å ha i vuggen og hadde varmeflaske i før han la seg i tilfelle han syns det var kaldt. Uten hell....
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 Hvor gammel er han da? Var inne på profilen og ser ut som han er nyfødt! Stemmer det? Jeg tror ikke man kan venne dem til å sove i samme seng når de er så liten, så hvis du er komfortabel med å ha ham oppi der ville jeg gjort det! De trenger nærhet og trygghet og varmen fra mor;) De er jo vant med å ligge inni magen..Jeg tror du vil merke at det vil bli lettere etterhvert å ha ham i egen seng. Og hvis du ikke har ham oppi sengen med dere for lenge, tror ikke jeg det vil bli noen problem at han har lagt oppi med dere!
¤ my precious ¤ Skrevet 14. juni 2007 #3 Skrevet 14. juni 2007 Jeg har funnet ut at gutten min sover bedre på natten når jeg "pakker" han inn i helseteppet under dynen(uten dyne hvis det er varmt), så han ikke får sprellet så mye. Da sovner han relativt fort :-) Tror han føler seg litt utrygg i sengen, for den er veldig stor. Så i tillegg til at jeg tullr han inn i helseteppet, har jeg rullet sammen ett teppe(til en pølse) og lagt i en hestesko rundt hodet og overkroppen hans - nesten som et lite rede. Han trives ganske godt i sengen sin da :-) I vogen sover han når som helst og hvor som helst, uten ekstra tiltak.
Kondis som en murstein Skrevet 14. juni 2007 #4 Skrevet 14. juni 2007 Vi hadde Maja i sengen vår i to uker etter vi kom hjem fra sykehuset. Jordmora sa at de anbefalte at de lå sammen med oss hele barseltiden, men vi prøvde å legge henne over i sin seng etter to uker og det gikk bra ) Alt er stort og nytt for dem og de trenger masse nærhet fra oss ) Han blir nok ikke "bortskjemt" av det! Lykke til )
ValentinesBaby Skrevet 14. juni 2007 #5 Skrevet 14. juni 2007 Vi har lagt småen i sin egen seng siden dag 1, og det har gått kjempebra. Han er så glad i å sove på siden, så jeg ruller et teppe og legger det bak ryggen hans sånn at han får støtte. Og når han har sovna helt, tar jeg bort teppe i tilfelle han tipper over på magen.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #6 Skrevet 15. juni 2007 har du prøvd å la han ligge i bagen sin på natta? min første lå i bagen i 3 mnd og hu lille æ har no e veeeeeeeeeldig mye roligere når hun får sin.Hun er stort sett rolig bestandig men får hun bagen sover hun gjerne over natta.(hun er snart 3mnd)
mamma&piratene Skrevet 15. juni 2007 #7 Skrevet 15. juni 2007 Det er klart de vil ligge inntil mamma og pappa når de er så små. Mini sov hvertfall første mnd i vår seng og øvde gradvis med å legge han i egen seng. Feks la han der etter første amming på natta og så sov han resten av natten i sin seng.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå