Annette78 Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Må alle som ønsker å være medlem av statskirken døpe seg? Grunnen til at jeg lurer ar at jeg vil døpe barnet mitt, men pappaen vil ikke. Men han skulle vurdere det hvis datteren våres måtte døpe seg i voken alder for å ble medlem, slik at hun kan gifte seg i kirken hvis hun måtte ønske det? Håper dere skjønner hva jeg mente.
2 gutter og 1 jente Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 mannen min er ikke doept, men han kunne da gifte seg i kirken likevel. men man maa vaere doept for aa faa konfirmere seg.
Annette78 Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. juni 2007 Jeg har hørt at hvis en av brudeparet er medlem så kan de gifte seg. vet det er flere og flere som ikke døper barna sine, og jeg vil at min datter skal ha muligheten hvis hun ønsker uten mye oppstyr når hun blir voksen
Annette78 Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. juni 2007 For å vri litt på spørsmålet. for å ble medlem i st.kirken må man døpe seg da?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #5 Skrevet 14. juni 2007 Det holder at den ene parten står i statskirka. Jeg for min del står i pinsemenigheten og samboeren min står i statskirka, da vi ringte presten og skulle "bestille" kirka så var det ingen problem. Istedenfor å døpe barna våre. så har vi valgt å velsigne dem. E n like fin tradisjon som dåp, men føler at det kanskje ikke er så altfor mange som velger det da di ikke vet om det. Men da har barna valget selv når di blir eldre om di vil døpes eller ei.
mammatilpia Skrevet 14. juni 2007 #6 Skrevet 14. juni 2007 Hvis hun vil døpe seg når hun blir større kan hun gjøre det på prestens kontor. Hun trenger ikke møte opp i kirka med "publikum" som babyer gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå