Gå til innhold

Hva underholde vår 2,5 åring med i bilen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøre i ca 8 timer uten stopp (MEN vi skal selvsagt ha en del stopp) til søndag. Vår datter skal da sitte bak.

Vi har kjøpt DVD så hun kan se på sine favorittserier, men når hun blir lei av dette har dere noen forslag. Selvsagt skal vi ha noen gode stopp innimellom hvor hun får aktivisert seg. Tenkte på å ha med en plastikkball, bla.a, samt at hun blir litt bortskjemt denne dagen med favorittgodteriet, Gomp og sutt når det røyner på.

Ellers har hun solskjerming der hun sitterm, og vi har tenkt å starte kl 07.00 om morgenen for - forhåpentligvis - å komme godt i gang.

Er takknemlig for alle gode ideer! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal gjøre ca det samme, og tenkte kjøpe ett sånt "tegnebrett" som de hvertfall har på bilxtra å ha med litt farger og papir så hun kan få tegne litt hvis hun har lyst til det... Gleder meg allerede til vi har kommet oss på danskebåten :D Du får ha med noen cd'er med barnemusikk på slik at hun kan ha på det når hun ikke vil se på film og slikt mer kanskje..?

Skrevet

Sover hun fremdeles på dagtid? Da går det lett 1-2 timer der...

Jeg satt litt i baksetet med min jente da vi kjørte 8 timers tur sist, gikk hun lei av DVD, leste vi litt i bok sammen...

Hadde rosiner og bokstavkjeks som 'snacks' og tilgang på vann. Tok noen pauser og satt på kafe midtveis, det var stas.

Skrevet

Vi har med jevne mellomrom kjørt så langt med gutten vår og det går over all forventning hver gang.

Vi har ikke DVD enda i bilen, men det kommer nok en dag her også..

Vi har brukt mye musikk. CD med gråtass og hakkebakkeskogen er populær. Ellers så sover han innimellom.

Har også med litt kjeks, men når han begynner å få det så må vi fortsette til vi er framme nesten for pause i slik kjeksspising forstår han ikke..

Ellers pleier vi å ta lange pauser på steder der han kan leke litt. F.eks kafe med lekerom, rasteplass med klatrestativ og slike ting.. Da får han brukt kroppen litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...