Gå til innhold

Hvor mye er det vanlig å gi i gave når

Anbefalte innlegg

Skrevet

du blir bedt i bryllupsfest?Ingen er bedt til vielsen,bare en markering en uke etterpå...Noen som vet?Det er forresten til en venninne

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å gi for ca 500 kr i bryllup, mer (ca 700) hvis det er en god venninne, er forlover etc. Kanskje litt mindre siden det ikke er en "ordentlig" feiring? Tenk etter om det er noe du har lyst til å gi og se på prisen etterpå om du synes det er for mye!

Skrevet

Kommer ann på hvro mye du gir ellers i presanger, og hva du selv har råd til og vil gi. Jeg synst 500/700 kr som hun over meg skrev er enooormt mye!!! Til venner ville jeg gitt 200 kr ca til bryllup.

Men da gir jeg til vanlig 200 kr til familie til børsdager - 100 kr til veninner. Man må nesten skille mellom venner og familie, og ikke gjøre seg blakk for å kjøpe presanger...

Husker til vårt bryllup var det en veninne vi ikke fikk noe fra (ikke en hilsen på sms en gang..), ble skikkelig skuffa, hadde blitt glad for bare et lite kort til og med, for man vet jo at ikke alle kan gi så mye som andre kan. Man må gi etter lommeboka og hva man selv føler er rett.

Skrevet

Bryllupsgaver ligger sånn ca på ++++500 syns jeg..

Kommer litt an på hva som blir betalt utenom..

(de siste brullupene jeg har vært i så har vi begge vært med på utrdrikkningslag som har kostet 3-500 kr hver av oss også.. + at det er veldig langt å reise til bryllupet. Tenker da på fly og hotellregning i tillegg..)

Det helt siste brullupet jeg var i var jeg kun bedt til kaffen og brukte 500,- da også, men det ble jo likevell mye billigere for det var ingenting av dette utenom.

Skrevet

Minimum 500,- i bryllupsgave, mener jeg.

Ellers synes jeg nesten man er litt smålig, tenk bare på prisen per kuvert! I tillegg til kaffe, kaker +++

Skrevet

man gir vel det man føler man har råd til :-) selv gir vi fra 500, men jeg dømmer ingen.. vi fikk da gaver for mindre vi, uten at jeg har tenkt gjennom det.

Skrevet

Det er vel ikke prisen det kommer ann på når man gir en gave, uavhengig hvilken festlighet det gjelder og hvem det er som får gaven...

Er ikke hovedsaken at man gir noe man kan glede seg over å gi, enten gaven er laget selv av papp og kull, eller koster flere tusen...?!

Det synes jeg, ihvertfall.

Skrevet

Det er ikke enormt mye for oss, men det kommer jo helt an på hvilken situasjon du er i! Jeg ventet ikke så mye av venninner som er blakke studenter, f.eks. Vi fikk bryllupsgaver fra flere tusen til en hundrelapp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...