Gå til innhold

Fellesnevener for langvarig puppenekt??

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er litt nysgjerrig om det finnes noen fellesnevner for oss som har opplevd relativt langvarig puppenekt.

Tulla mi var "sinna" på puppen fra 2,5 mnd til 6,5 mnd. I denne perioden gikk det litt bedre noen ganger og hun la jo hele tiden på seg nok uten tillegg eller bruk av flaske. Var stolt av at jeg fullammnet henne til seks mnd. Men det var bare det at hele min tilværelse stort sett dreide seg om lure i henne pupp. Jeg tenkte at siden hun er en frisk baby trenger hun ikke tillegg og ville ikke gi henne av flaske slik at hun trodde det var en annen mulighet for å få melk (pluss at jeg ville ikke redusere melka mi) Plutselig så tok det slutt og nå koser hun seg med puppen.

Jeg er allikevel nysgjerrig på hvorfor dette skjedde?

De første 5 ukene etter fødsel hadde jeg veldig stikkende smerter nå utdrivinga startet. (kunne ikke amme noen annen plass en hjemme fordi jeg nesten begynte å skrike)

rundt to mnd ble utdrivinga ganske kraftig og hun fikk ofte spruten i fjeset og det ble melk over balt og jeg ble nok stressa. Kan stresset mitt ha ført til at hun forbandt noe negativt med ammingen.

Noen som har noen tanker rundt dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9583364-fellesnevener-for-langvarig-puppenekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spenennde det der ja ;)

Jeg hadde ei snuppe med puppenekt fra 3 - 10 mnd(jessunavn for ei tid det var) !

hadde også ei enorm utdrivning...- så kan vel være det som utløste dette ja....hmm..hun hadde jo også KISS da, så tror det har mye av skylden også.

Vi har hatt tidvis puppenekt her også og jeg har også hatt en sterk utdriving i perioder, sånn at han nesten satt i halsen hele tiden. Melka mi kommer dog ikke så lett, men når det først kommer så SPRUUUTER den! Dette er sikkert en uheldig kombinasjon. Shit au, gutten er 6,5 måneder nå og spiser pupp hele tiden så han har vel sikkert innfunnet seg med at sånn er det bare.

Annonse

Jeg sliter også med puppenekt til tider, og hun har dessuten problemer med å holde taket. Glipper hele tiden og blir utålmodig og sint. Jeg har også veldig sterk utdrivning, så tror dette er årsaken. Har vært noen ganger på ammepoliklinikken og fikk tips om å la babyen stå oppreist under ammingen. Det har hjulpet litt, men nå har hun blitt så lang at jeg ikke får det skikkelig til lenger.

En uke, to uker med en skrikende baby bare man legger den ned i noe som likner ammestilling er slitsomt. Når det varer i månder er det enda mer slitsomt. (men det er jo ikke like ille hver gang). Men det pussig er at nå som hun koser seg med puppen som nå blir den tunge perioden litt glemt. Jeg fikk i allefall mye støtte i å lese om andre som hadde det likedan her på ammedebatten. Og vil si til andre som har det likedan at det er bare å holde ut, så blir ammingen flott!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...