Gå til innhold

Spm ang ferie og sykemelding! Setter stor pris på svar:)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal ha ferie i hele juli, har mellom en og to ukers betalt ferie, resten blir ulønnet. Jeg har fast jobb, har bare ikke jobbet lenge nok til å få mer betalt ferie. Nå ser det ut som om jeg kommer til å bli sykemeldt en tid fremover (pga bekkenplager). Da lurer jeg på om det ville vært en fordel for meg å bli sykemeldt i ferien? Ville jeg da fått betalt som om jeg var på jobb, eller vil jeg uansett ikke fått lønn når jeg skal ha ferie? Noen som vet? Også er det vel noe om at man kan få "tilbake" ferien senere om man er sykemeldt i ferien??? Eller er det sånn at ejg bare bør ta ut ferien som vanlig, å ikke trenger å få meg sykemelding for denne perioden?

Takker for alle svar:)

Fortsetter under...

Jeg forstar sporsmalet ditt, men jeg blir litt oppgitt over folk som lurer pa hva som er mest okonomisk hensiktsmessig nar det kommer til sykemelding... Er du syk, sa er du syk - og det er det som bor avgjore nar og om du blir sykemeldt.

Men for a svare deg skikkelig. Er du sykemeldt i ferien, far du ferien din "tilgode" og du far sykepenger istede for lonn. Om du far ta ferien din pa et senere tidspunkt er noe som ma avtales med arbeidsgiver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...