Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Lillegullet mitt har ingen rutiner når det gjelder søvnen sin. Vi har faste rutiner på mat og stell, mens søvnen sliter han med. Nå er jeg jo klar over at 3mnd ikke er mye, men kanskje noen har fått/har hatt rutiner så tidlig. Hadde vært greit å vite når andre babyer sover og hvor lenge de sover om gangen. Vår dag er slik: kl.07 Stå opp , stell og mat kl.09 Sove kl.11 mat Resten av dagen sutrer småen fordi han er trøtt og ikke klarer å sove. Jeg kommer liksom ikke inn i en rutine. Noen ganger sover han 5min, andre ganger flere timer. Hvordan har dere andre det?
Gjest Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 Vår dag er slik: 08 stå opp, stell og mat 10. liten dupp på 30.min 12.00 mat 1600 mat 19/20 mat og stell 21.00 leggetid Dette er ca-tall da. Kan varierer med en time på alle tidspunktene! Sover bare tilsammen 1 time fra han våkner og til han legger seg. Men han sover hele natta da, så skal ikke klage. Er 14 uker nå til helga
MammaTil NoraOgEmmaOgSander Skrevet 14. juni 2007 #3 Skrevet 14. juni 2007 Vel, nå skjønner jeg at tulla mi hun sover mye i forhold til deg, HI, Til gjengjeld sliter jeg litt med amming. Dagen vår ser ca. sånn ut: kl. 8 står vi opp, steller og pupping kl. 9:30 er hun trøtt. Får ofte pupp igjen før luren sin. (sover inne) kl. 11/11:30 våkner og får pupp. Stell. kl. 12:30/13 Sove. Ikke alltid jeg får henne til å ta pupp før jeg legger henne. (sover i vogna v/inngangsdøra) kl. 14:30/15 våkner og får pupp. kl. 16/17 Sove. Kanskje pupp før det. (sove ute/en liten trilletur) kl. 17/18 våkne. kanskje pupp. kl. 20 kveldsstell og natta. Hun vil bare ha en pupp av gangen og er som regel ferdig innen 5 min! Tviler derfor sterk på om hun får i seg den siste næringsrikt melka, men hun vil ikke ha mer! Strekker seg bakover og dytter ut med tungen. Derfor prøver jeg å tilby ofte. Og ofte får hun melk i vranghals, og må gi slipp, får så ikke henne til å ta pupp. Vil IKKE ha flaske! Hun spiser alt fra 2 til 4 nattmåltider.
MammaTil NoraOgEmmaOgSander Skrevet 14. juni 2007 #4 Skrevet 14. juni 2007 Hun blir 3 mnd gml den 20. juni. Ser ofte at hun begynner å bli sliten etter å ha vært våken i en timestid. Hun må bysses i søvn på kvelden. Klarer å finne roen til formiddagsluren sin, resten av lurene må jeg trille.
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 14. juni 2007 #5 Skrevet 14. juni 2007 Jenta vår er 12 uker i dag. Hun legger seg når vi legger oss i 23 tiden. Da får hun pupp, så sovner hun i senga si etter ca. 30 min. Så våkner hun i 7 tiden og får mat igjen. Så sover vi til i 10-11 tiden, da står vi opp. Så får hun mat ca. hver 2-3 time hele dagen, alt etter hvor ivrig hun er til å spise. Hun sover som regel 1 times tid i 11-12 tiden. Så sover hun 1 time i 3 tiden. Så 1 time igjen i 6 tiden. Det hender at hun sover en liten halv time senere på kvelden også, men som regel så sover hun ikke mer før vi legger oss. Tilsammen sover hun ca. 11 timer om natten og 3-4 timer på dagtid.
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 14. juni 2007 #6 Skrevet 14. juni 2007 Jenta vår på 10 uker våkner ca 8-9 tiden på morgenen da er det stell så frokost. Sitter så i vippestolen sin mens jeg spiser. Så en liten lekestund så blir hun trett og vil ha en dupp i 10-11 tiden. ca en time. så mat igjen og hele ritualet om igjen. så blir hun trett i 13 tia og sover alt fra 1-3 timer. har også en kort ettermiddags/kveldslur på ca halvtimen. Kan ta en ekstra liten dupp hvis "langduppen " på ettermiddagen ble litt kort. Så er det natta i 21 -22 tiden. våkner 2 ganger (som regel) for mat på natta.
Kondis som en murstein Skrevet 14. juni 2007 #7 Skrevet 14. juni 2007 Her er det så og si det samme som Mi tesoro ) Bortsett fra når vi er ute og kjører bil, da kan hun sove lenge og det som bruker å være våkentid, blir sovetid, men det ødelegger ikke for nattesøvnen for det...
Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 14. juni 2007 #8 Skrevet 14. juni 2007 Datteren min er 3 mnd, og hun har vært i seng kl 20 hver kveld i nesten litt over en mnd nå. Da sover hun som regel til 08 dagen etter, og da tar vi morgen stell for å få storesøster i barnehagen. Og på dagen kan hun sove alt fra 1, 5 time til 3/4 timer. Og de kan være fordelt på halvtimer, det varierer veldig fra dag til dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå