Gå til innhold

Hva ser en av Kaptein sabeltann utenom sesongen i Kristiansand dyrepark...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til dyreparken i sommer men ser at vi skal der før de begynner med Kaptein sabeltann forestillingene. Men får ungene likevel en følelse av at de har vært der han bor eller er alt stengt av da...?

Skrevet

Da kan dere gå rundt i Kaptein Sabeltanns rike, som er mange hus rundt et forskjellig torg.

Du kan gå igjennom en "skummel" gang, se på skattene til Sabeltann, se på smokkesamlingen hans o.l.

Du kan også seile med skuta til Sabeltann "Den Sorte Dame", kjøpe masse Sabeltann-effekter og ikke minst: Langemann, Pelle og Pysa og flere, dukker ofte opp, for å hilse på barna. Vi har alltid truffet de, bortsett fra tidlig på våren og sent på høsten.

Så ungene vil absolutt få en opplevelse av å ha vært i Kaptein Sabeltanns Rike.

Skrevet

Huff, ble en del merkelige setninger og skrivefeil der, håper dere skjønnet hva jeg mener uansett....

Skrevet

ok, jeg ser at nå er det forsommer og det står at et utvalg av aktiviteter er åpne.. er det stor forksjell på å dra dit nå en i høysesongen? er kardemommeby åpent da?

Skrevet

Hmmm...

jeg skal ikke uttale meg 100% sikkert, men vi har ofte vært der på denne tiden, og da mener jeg å huske at alt er åpent, det eneste som ikke har vært åpent har vært bodene der man selger lodd o.l. (noe som jeg syns er like greit).

Det er 5 år siden sist vi var der da (har flyttet), så jeg er ikke helt sikker.

Vi foretrakk denne tiden på året vi, mye roligere enn fellesferien.

Men jeg er temmelig sikker på at både Kardemommeby, Skomakergata og Sabeltanns Verden er åpen.

Du kan jo ringe dyreparken og spørre.

Skrevet

ja skal gjøre det... takk for svar da. jeg syns og det er bedre å reise utenom høysesongen.

Skrevet

Du ser på nettsidene om hva som er åpent når, men tror det kun er i høysesongen det er åpent i bakeriet og sånt i kardemomme by... Ellers e jo parken åpen 365 dager i året.. Eg var der 2 ganger i fjor, men huske ikkje ka som var åpent og ikkje åpent...

Skrevet

Høysesongen starter fra 23. juni til 13. august.Det vil være show med sabeltann og co flere ganger for dagen i kaptein sabeltanns verden. Skuta hans går også hele dagen. Parker er åpen fra 10-19 i høysesongen. Vi var i fjor, siste uka før høysesongen tok slutt, helt passelig med folk og liten kø. Det verste trykket er i juli, fellesferien. Da er det laaaaaaaaange køer på alt en skal. Er i parken hvert år, så jeg vet det meste der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...