mammasgo`jente Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Har dere merket noe i ettertid? Jeg fødte for snart 3 mnd og tok epidural. Var nødt til det siden jeg hadde hatt rier i 55 timer og det hele stoppet opp... Nå har jeg så vondt i ryggen og beina hver gang jeg våkner om morgenen. Føttene er veldig tunge og det er vanskelig å få de til å lystre når jeg går. Får også en brennende følelse under beina om morgenen og dette gjør ganske vondt. Etter å ha brukt kroppen litt forsvinner smertene og føttene føles litt lettere. Men jeg har ikke samme krefter i beina nå som jeg hadde før fødselen. Føles hele tiden som om jeg nettopp har trent styke for beina. Andre som har kjent dette?
Meg og bøllegutta!! Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 Nei.Har fått epidural 2 ganger og ikke merket noe i etterkant. Jeg ville kontaktet legen og hørt om det kan ha en sammenheng med epiduralen..... 3 mnd er jo ganske lenge etterpå.
mammasgo`jente Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. juni 2007 Ja det synes jeg også... Har vært sånn siden fødselen, men jeg har hele tiden tenkt at det var sikkert pga selve fødselen som var ganske hard. Men så var det ei jordmor som sa til meg at det kunne vere epiduralen. Får ta meg en tur til legen!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #4 Skrevet 14. juni 2007 jeg har litt vondt i ryggen ettr epiduralen,men har ikke noe smerter i bena.. du burde ikke komme deg til legen da?? tenker på blodpropp å sånn..da får man jo vondt i bena..
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 14. juni 2007 #5 Skrevet 14. juni 2007 Jeg har ikke merket noe i etterkant... Hørtes ikke bra ut det du beskriver...
Gjest Skrevet 14. juni 2007 #6 Skrevet 14. juni 2007 uff, det hørtes ikke bra ut..nei, ingen problemer i ettertid jeg...fikk også den største dosen epidural det gikk an å få...hehehehe:-)
Zupermam Skrevet 14. juni 2007 #7 Skrevet 14. juni 2007 hei hei Jeg fikk epidural, men har ikke merka noe i ettertid,... men jeg går i barselgruppe med ei som har samme symptomer som du har etter fødselen. Søsteren hennes hadde også stive ledd, og "vond" kropp etter sin fødsel. Det er et navn på det, men det kommer jeg self ikke på nå... Det er et eller annet med hormonbalansen i kroppen og leddbåndene. Kanskje du finner mer info på nettet? Lykke til:)
Molait Skrevet 14. juni 2007 #8 Skrevet 14. juni 2007 Ikke merket noe på 2 ganger. Kan være bekkenet som sliter med å jobbe seg sammen. Var litt som deg etter førstemann. Ellers høres det nesten ut som begynnende prolaps i grunn. Men hør med legen så får du kanskje et svar. Greit å ha noe å forholde seg til.
Blomsterpiken med jentefrø Skrevet 14. juni 2007 #9 Skrevet 14. juni 2007 jeg fikk ingen ettervirkninger av spidural , 5 mnd siden fødsel. men den funka som fjell da. helt himmelsk.
IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 14. juni 2007 #10 Skrevet 14. juni 2007 jeg tok epidural. Jeg har merka at jeg er ganske stiv i anklene og føttene lystrer meg ikke helt om morran de heller. Når jeg skal gå ned trappa så må jeg ta et og et trappetrinn. gjør vondt i akilles sena mi. Men trukke det har noe med det å gjøre jeg da. Er nok bare litt vann igjen i kroppen. tar jo ca et år før kroppen er til det normale igjen. Jeg fødte for snart 9 uker siden
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #12 Skrevet 14. juni 2007 Har hatt epidural 4 ganger. Sist gang for 2år siden. Har ennå blåmerke i ryggen etter stikket. Og noen ganger en merkelig følelse i ryggen/nedover rumpa. Har vært hos nevrolog og trøsten var at noen får ettervirkninger av slike sterke medikamenter. Kan gå opptil 10år før man er helt i hundre igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå