Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Grunnen til at jeg spør er at barnepleier på barsel sa at vi ikke skulle vaske så mye nedentil, da kjønnet er selvrensende. Med det mente hun at vi ikke skulle vaske langs kjønnsleppene hvor det ofte samler seg sekreter. Venninner og andre som jeg har snakket med har ikke fått noen veileidning på dette og vasker mellom leppene,ikke i selve skjeden men på sidene. Hva gjør dere?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 Jeg er minst mulig innenfor leppene, men når hun bæsjer samler det seg alltid litt innenfor som jeg fjerner med en bomullsdott... Vasker aldri innenfor når hun bare tisser, heller aldri med angangsservietter
mammasgo`jente Skrevet 14. juni 2007 #3 Skrevet 14. juni 2007 Jeg spurte helsesøster om dette og hun svarte at jeg skulle vaske mellom kjønnsleppene dersom hun hadde hatt avføring og det lå avføring der. Når jenta mi har hatt avføring holder jeg stumpen under rennende vann i vasken og vasker godt med mye vann i hele underlivet. Bruker hendene mine å vaske med. Etterpå tar jeg en myk gassklut og vasker henne lett mellom kjønnsleppene. Som oftest ligger det igjen litt avføring her. Vanskelig å komme til når jeg bare skyller henne. Ellers så vasker jeg henne ikke, selv om jeg ser at det har samlet seg sekret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå