Gå til innhold

Noen som har født på St.olavs det siste året?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at det nye kvinne/barn senteret kom?

Hvordan var det der? Lå dere på barsel? Fikk dere enerom?

Ellers noe dere kan fortelle? Eller har dere hjemmeside med bilder derrifra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg fødte der i fjor sommer, 11 mnd siden da. Vi var veldig fornøyde med både rommet og personalet. Vi kom ikke på hotellet, fordi det var fullt. På barsel er det bare enerom, så det får du uansett. Var kjempefine rom, og pappan får ligge over. Det er internett, tv og eget bad der. Ingen av bildene vi tok viser rommet noe serlig, desverre....

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg fikk prinsessa mi på St. Olavs 15. april. Har bare positivt å si om det! Det nye senteret er kjempefint! Fikk ligge i 4 timer på fødestuen etter fødselen før vi ble flyttet til pasienthotellet, Det er som et vanlig hotellrom, bare at man har pleiere som er tilstede om man trenger de 24 timer i døgnet. Vi fikk all hjelp vi trengte, -og det var jo en del som førstegangsforeldre. Lå der fra søndag til onsdag da vi følte oss trygge nok til å ta med den lille hjem. Pleierene var kjempeflinke og ikke minst tålmodige. Det er visst forskjellige kriterier som må oppfylles for å få komme på pasienthotellet etter fødslen. Det skal ikke ha vært noen komplikasjoner i forbindelse med fødslen, i tellegg til at barnets vekt må være "normal". Men jeg besøkte en venninne av meg på barselavdelingen da hotellet var stengt i julen, og det var jo nesten samme type rom. Jeg hadde ihvertfall en fin opplevelse med å føde på St. Olavs.

Skrevet

Jeg fødte på St.Olavs i januar. Kjempeflott opplevelse, spesielt sammenlignet med da jeg fikk eldstejenta mi på "gamle" st.Olav...

Fødstuene er store og lyse, og alle har eget bad. Når du har født, havner du enten på barsel eller på pasienthotellet, avhengig om fødselen gikk normalt og ungen/du har det bra. Begge deler har enerom med eget bad, og jordmødre/barnepleiere osv tilgjengelig hele døgnet. Her er hovedforskjellene:

- På barsel kommer de innom dere med jevne mellomrom, på pasienthotellet må dere trykke på knappen for at noen skal komme.

- Maten på barsel suger, mem på pasienthotellet er det hotellmat.

- på barsel ligger pappa'n på sovesofa, på hotellet har begge seng.

Skrevet

Jeg har samme opplevelse som de andre i denne tråden. Jeg havnet på pasielthotellet og syns alt var kjempebra. Men et tips: Begynn å bla i spebarnsboken så tidlig som mulig. Det er nemlig en "velkommen til barsel på st.olavs" -bok (den ligger på rommet eller i hyller i fellesrommet).

Jeg leste ikke i den før jeg kom hjem, og dermed så jeg ikke at det snurret å gikk en ammehjelpfilm på TV dær, at det var felles infotime, oversikt over måltidstidspunkte osv. Slike ting som det er kjekt å vite når man er på barsel.

Skrevet

Jeg anbefaler den barseltimen på det sterkeste! Mulig man vet en del av det fra før, men det er greit å "kickstarte" hodet litt midt i all ammetåka og hormon-føykene rett etter fødsel :) Mye fint å ta med seg hjem derfra i hvrt fall.

Skrevet

Åh, det holdt jeg helt på å glemme! Det er en barnepleier der som du absolutt ikke vil ha!!! Hun er fullstendig inkompetent, et udugelig fe-hue som jeg ikke fatter hvorfor de ikke har sparka enda... har flere venninner som har akkurat samme opplevelsene som meg av det kvinnemennesket... jeg vil helst ikke skrive navn her, men hvis du sender meg en pm så kan du få navnet hennes, slik at hvis hun dukker opp på rommet ditt så sier du bare klart og greit fra til jordmor om at hun skal ut, og at du vil ha en annen der. Du har faktisk lov til det :)

Skrevet

hvis hun dukker opp på rommet kan vel vedkommende få lov til å gjøre seg opp en mening selv før hun hiver ut barnepleieren. Kan jo hende hun faktisk har god kjemi med henne selv om andre ikke har det..

Og man er ikke nødt til å ringe i klokka for at noen skal komme og bistå med hjelp på pasienthotellet heller. Ved hvert vaktskifte kommer de innom og hilser på og ser hvordan det står til. Kjempegreie folk hele gjengen. De kommer innom som en sikkerhet for at du har det bra og ikke har falt om og er ute av stand til å rope på hjelp. Og kommer de innom på et tidspunkt der du har slokna og er midt inne i verdens sårest tiltrengte søvn, så snur de pent i døra og lukker stille etter seg ;)

Skrevet

vi lå på barselavdelingen og det var kjempefint:)pappan var der sammen med oss hver natt, kjempefine rom og traff bare koselige pleiere.lykke til:)

Skrevet

Joda, klart det... jeg tenkte faktisk bare å gjøre henne en tjeneste, siden samtlige jeg har snakket med som har født på St.Olav de siste åra og vært borti denne barnepleieren har de samme erfaringene med henne som jeg har. Hvis jeg hadde visst om henne på forhånd hadde jeg bedt om en annen barnepleier etterhvert som fødselen skred fram og det viste seg hvor inkompetent hun var. Det ville gjort mannen min sin fødselsopplevelse betydelig bedre også.

Skrevet

Vi lå også på barsel - var kjempefornøyd! Fikk kjempegod oppfølging, de var søte og hyggelige, bad på rommet med dusj (luksus, hehe!), store vinduer og "verandaflekk", kjempegod mat, masse infomøter og fikk den hjelpen vi trengte..! Men du havner bare på barsel om det er fullt på hotellet eller om du har komplikasjoner i forbindelse med fødselen eller barnet. Vi ble liggende der pga vannet gikk over et døgn før snuppa ble født, veldig glad for det i ettertid :-)

Skrevet

Da må du ha hatt en privat kokk, hehehehe :)

Men enig i alt det andre du sa da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...