henchi Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Hei, lurer bare på hvilken bil dere har for å få plass til 3 barn i bilstol/-pute? Vi sliter litt med å få plass i vår Toyota stasjonsvogn. Lurer på om det finnes smalere utgaver av bilstolene/putene eller om vi rett og slett må kjøpe ny bil, evt. hvilken type bil.. Får nr. 3 i august. Noen tips?
nr3 i september Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 Vi har måttet bytte bil for å kunne ha barna våre i bakovervendte bilstoler. Hadde en Renault megane stasjonsvogn men etter mye prøving av diverse biler endte vi opp med en ny Renault, en grand scenic. Er god plass til de bakovervendte stolene til guttene mine og bilstolen som den lille som kommer i september skal bruke. Vi har Acta graco cosmic og en HTS i bilen i dag, og den lille skal få bruke en Maxi cosi som jeg har kjøpt. Største gutten min skal få ny stol til høsten og skal da sitte i en rømer britax kidfix. Er i alle fall veldig fornøyd med bilen =)
Mayella Skrevet 14. juni 2007 #3 Skrevet 14. juni 2007 Vi ble nødt til å kjøpe større bil nå når nr 3 kommrt i august. Vi kjøpte en Toyota Avensis Verso. Der har vi god plass til tre bakovervendte barneseter (graco cosmic xtp) på rekke.
kløver Skrevet 18. juni 2007 #4 Skrevet 18. juni 2007 Se på denne linken! http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2726;template=printerfriendly Eller gå inn på www.tryggtrafikk.no og trykk på linken til artikkelen om dette litt nede på siden. Der finner du oversikt over alle biler som det er plass til tre barneseter i. :-)
henchi Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. juni 2007 Tusen takk for svar Nå er vi på utkikk etter ny bil!
kløver Skrevet 18. juni 2007 #6 Skrevet 18. juni 2007 Anbefaler VW Touran...veldig fornøyd vi ihvertfall!
Kaosmamma' n Skrevet 18. juni 2007 #7 Skrevet 18. juni 2007 Peugeot 807 er en topp familiebil med 3 små, snakker av erfaring, har nå vår 3 Peugeot av denne typen.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #8 Skrevet 22. juni 2007 Vi venter nr tre og har også kjøpt oss en Renault Grand Scenic. Den kan enkelt gjøres om til en syvseter og vi er kjempefornøyd! Det som er genialt med syv seter, er at du kan ta med en ekstra (kamerat/svigermor el :0) ) uten at du må ta ut barnesetene (som ofte er tunge og vanskelige å sette inn igjen).
tjukkaberta : ) Skrevet 23. juni 2007 #9 Skrevet 23. juni 2007 Hei!! Vi har to jenter fra før av som sitter i baksetet,fremovervendt i hver sin blistol. Til den lille skal vi etter hvert bruke HTS stol. Den er nokså bred. Jeg fant fort ut da jeg testet plassen i vår forrige bil,en romslig Ford mondeo,at vi måtte ha ny bil. Ellers ville mamma,n i huset fått alvorlig BT-stigning hver gang hun skulle feste tre barn og skvise fingrene innimellom. Så vi har skaffet oss en Ford S-max. God å kjøre og meget god plass. Er tre separate seter og den bredeste stolen bruker bare "sitt"sete,for å si det sånn. Er en syvseter,men vi har tatt ut de to bakerste setene for å få ekstra plass. Stort bagasjerom,og det trengs med en hund,vogn og tre små barn.. Ford S.max har klart seg meget godt i tester,tror den har vunnet diverse tester. Andre plass i test av flerbruksbiler,tror jeg. Uansett en flott og god bil. Lykke til med valg av bil. Og lykke til med den store begivenheten i august
Gjest Skrevet 23. juni 2007 #10 Skrevet 23. juni 2007 Signerer tjukkabertas innlegg! Har Ford S-max selv, og er bare SÅ fornøyd med den bilen! Det er også viktig å være klar over at Ford S-max har scoret rekordhøyt i NCAP-test, en internasjonal sikkerhetstest, og bilen er kåret til årets bil 2007. Dessuten taler det til S-maxens fordel at den ikke er så dyr. Vi kjøpte vår, en "midt-i-mellom"-utgave hva utstyrsnivå og luksus angår, og kjøpte en del ekstrautstyr for å få "vår" bil i tillegg, og fikk alt sammen til rundt 390 000. Helt grei pris for en god og trygg familiebil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå