Gå til innhold

Dere kloke kvinner

Anbefalte innlegg

Skrevet

som er i begynnelsen av svangerskapet. Jeg har følgende problem

Jeg opplever for første gang i mitt liv at mensen er bortimot 2 uker forsinket. Jeg har 3 barn, den yngste snart 2 år. Min første tanke ved uteblitt mens er jo selvfølgelig at jeg er gravid og har i dag tatt en test men den viser negativ. De tre andre svangerskapene har jeg merket at jeg har vært gravid før forventet mens, ømme bryster og kvalm. Så fort kvalmen har kommet har jeg testet positivt. Har ingen av disse symptomene nå, kjennes kun ut som jeg skal ha mensen, det murrer, og det har det gjort i disse to ukene. Jeg har hatt samleie en gang denne syklusen og det var noen dager før forventet mens. Kan jeg fortsatt være gravid eller er det noe annet på gang? Jeg er frisk og har ikke tatt noe form for medisiner, har et stabilt liv uten noe særlig stress etc.... Vi bruker kun kondom som prevensjon og det hender at den kanskje blir satt på litt i seneste laget........ men før orgasme. Jeg vet at jeg blir utrolig lett gravid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo også nevne at vi ikke prøver å bli gravide, tvert imot egentlig

Skrevet

Men altså, tror ikke jeg hadde blitt veldig lei meg om det viste seg at jeg var det.........

Noen ?

Skrevet

Dette er det vanskelig for oss å vite noe om, tror jeg hadde kontaktet lege om jeg var deg - da kan du ialle fall ta blodprøver.

Skrevet

I og med at det er så mange her inne så håpet jeg at noen kanskje hadde noe erfaring med dette. Kanskje kjente seg igjen el.

Skrevet

Før i tiden, før p-pillene ble tatt i hyppig bruk, tok de fleste kvinner ikke graviditetstest før de hadde hoppet over to menstruasjoner.

Det varierer selvsagt fra person til person, men ved vanlig syklus er det ikke heeeelt uvanlig å hoppe over en menstruasjon nå og da. Hvis du ikke får mens neste gang, og testen fremdeles er negativ, så bør du kanskje ta kontakt med legen din for å sjekke at det ikke er noe alvorlig i veien.

Hvis testen er negativ, og mens kommer som forventet neste gang, var det nok bare syklusen din som hikket litt...

Skrevet

Det er veldig forskjellig hvordan en opplever då å bli gravid. Jeg tror at jeg enten ville ventet og så tatt en ny sjekk... eller fått en legetime.

Skrevet

Heisann!

Mamman min har 4 barn. De første 3 svangerskapene var hun veldig kvalm, men det 4. var hun nesten ikke kvalm i det hele tatt. Så det trenger for all del ikke å være på samme måte som de tre første gangene!

Følelse av mensmurringer uten at mensen kommer er et veldig vanlig tidlig graviditetstegn.

Samtidig kan det hende at du rett og slett har hatt en sen eggløsning, det skjer jo iblant det også. Og at mensen er rett rundt hjørnet.

Mer enn det kan jeg vel ikke si, du må vel bare kjøpe en test og finne det ut slik:)

Lykke til i alle fall, uansett hvordan det går!

klem

Skrevet

Det er litt pussig at du ikke har testet positivt enda hvis du er gravid, men det er jo store sjanser for å bli gravid hvis dere bruker kondom som blir tatt på rett før orgasme, det siver jo små mengder sæd ut under hele samleiet. Jeg er foreksempel blitt gravid på den måten..

Skrevet

Tusen takk for informasjonen deres.

aug-mamma du er inne på noe vesentlig med den kondombruken ja. Så teoretisk sett kan jeg jo være gravid.......

Testet negativt før helgen men får vel teste igjen. De tre første svangerskapene har jeg jo blitt kvalm og testet positivt samme dag som IKM men det kan jo som ei her nevner, endre seg.

Er en smule frustrerende å ikke vite. Har 3 jenter fra før av, kanskje jeg er gravid og det er gutt denne gangen, derfor det er annerledes. Mye rart man tenker ja hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...