Gjest Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Så mange tråder om grøt her kan vi ikke prøve å samle de litt? Når begynte du med grøt? Hvilken grøt ga du? Ga du med skje eller flaske? Hvor mye i begynnelsen? Hvordan reagerte barnet (magevondt osv.)? Ammer du eller gir mme?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 ja dette var lurt ! blir spennende og lese !
Alva 12.09.06+Tuva 10.08.07 Skrevet 14. juni 2007 #3 Skrevet 14. juni 2007 4,5 måned Maisgrøt Skje Et par skjeer Med grimaser og frysninger! Hva faen er dette??? Ingen magevondt. Mme
selfangerkjerringa Skrevet 14. juni 2007 #4 Skrevet 14. juni 2007 Jeg kan godt svare, men jeg vil også gi en tilleggsforklaring. Jeg mener det er alt for mange som starter med fast føde "for tidlig", dvs før barna har behov for det. Det er mange årsaker, blant annet fordi man syns det er gøy... den blir litt tynn syns jeg. Det er imidlertid noen barn som har behov for fast føde tidligere enn andre. Det er også noen barn som er raskere fysisk modne enn andre når det gjelder dette. - vi begynte med tynn velling da minimais var 4mnd, pga elending nattesøvn hos barnet. Gikk gradvis opp i mengde og konsistens, til vanlig grøtporsjon nå når hun er nesten 5 1/2mnd. - i starten lagde vi velling av mm og maisgrøt, nå får hun grøt av mme og en blanding av ris- og maisgrøt. - vi gir med skje, ville gjerne gi velling av flaske men hun er en flaskenekter. - I starten: 30ml mm + 1 ts grøtpulver. Nå: 90ml mme og en haug pulver - ikke magevondt, som VESENTLIG bedre om natta fra første stund - ammer
Mamsen til Silje Skrevet 14. juni 2007 #5 Skrevet 14. juni 2007 Beg nå siste uka,4 mnd i dag:-) Maisgrøt Ga med skje 1 ts pulver,blanda tynt. Får det fortsatt. Ikke noe magevondt Ammer
Mamsen til Silje Skrevet 14. juni 2007 #6 Skrevet 14. juni 2007 Har beg fordi hun var veldig lite fornøyd på ettermiddagen/kvellinga. Så nå får vi drøyd litt før kveldsstell. Mi er også flaskenekter...
ScaryMama Skrevet 14. juni 2007 #7 Skrevet 14. juni 2007 Når begynte du med grøt? 4mnd. Hvilken grøt ga du? mais og havregrøt / hirsegrøt Ga du med skje eller flaske? skje Hvor mye i begynnelsen? 1/4 porsjon Hvordan reagerte barnet (magevondt osv.)? Likte ikke smaken, måtte blande i frukt eller malt, men hadde ikke noe magevondt. Gulpingen avtok drastisk og han ble mer fornøyd og gråt mindre. Ammer du eller gir mme? Ammer
Alva 12.09.06+Tuva 10.08.07 Skrevet 14. juni 2007 #8 Skrevet 14. juni 2007 Tenkte bare legge til at vi tok det med ro i starten og var vel ikke oppe i full porsjon før hun har 6 måneder tenker jeg!
Alvepike Skrevet 14. juni 2007 #9 Skrevet 14. juni 2007 Når begynte du med grøt?da hun var 4 månder, pga hun tuller sånn med flasken , er helt umulig å mate henne nesten,. hvert måltid er en kamp.. Hvilken grøt ga du?maisgrøt Ga du med skje eller flaske?skje Hvor mye i begynnelsen?et par skjeer, nå får hun full porsjon en gang om dagen etter anbefaling fra helsestasjonen, pga flasketull Hvordan reagerte barnet (magevondt osv.)?ingenting, elsket det Ammer du eller gir mme gir flaske med mme
Lille søtnos Skrevet 14. juni 2007 #10 Skrevet 14. juni 2007 *Hun var 4,5 mnd da hun fikk første skje *Startet med maisgrøt med mm *Ga det med skje *Begynte med helt flytende konsistens, økte gradvis i to mnd. *Hun regerte ikke negativt på det. Ble derimot mer nattesøvn. *Jeg ammer også. Hun er nå 8 mnd.
wirre;o) Skrevet 14. juni 2007 #11 Skrevet 14. juni 2007 kan jeg komme med ett tilleggspørsmål? når på døgnet får de grøt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå