Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Trenger råd. Datteren min på snart 2 år har alltid sovet godt hele natten, fra ca 20 til 8. Nå har hun begynt å våkne enten i 2-tiden eller i 5-tiden og er lys våken tilsynelatende. Vi har praktisert å gå inn til henne, roe henne ned, snakke og synge litt og så gå ut. Hun gråter da en stund, men sovner igjen. To ting jeg ønsker råd om: Virker det å la henne sove mindre på dagtid?? Er det greit å la en toåring gråte litt alene i senga før hun sovner?? (alltidt under 4-5 min)
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 Min blir snart 2 år også. Når han våkner om natten går jeg inn og sier det er natta enda og du må sove. Går ut av soverommet uten noe mer oppmerkosmhet. Han gråter litt og roer seg etter noen minutter, legger seg ned og sovner. Om hun slutter å våkne på natten, om hun sover mindre på dagtid tror ikke jeg. Det er vanlig å våkne litt på natten, vi gjør det også uten at vi husker det. Det som er viktig er at hun lærer seg å sovne på egen hånd uten at du trenger å bysse henne i søvn. Tror du lager deg større problemer om du gir henne mye oppmerksomhet på natten, jeg tror hun nok vil begynne å våkne oftere, siden det er så kosing da. Så fremt gråting på natten ikke skyldes smerter eller redsel, så syns jeg det er greit at de gråter, og som du skriver det er kun noen minutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå