jordbærsjokolade Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Når skal man eventuellt begynne med pte til babyen? Har lest så mye forskjellig jeg!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #3 Skrevet 14. juni 2007 jeg har hørt at fysioterapautene anbefaler det nå pga flat bakhode den skal visst gå fra hodet til bleiekanten kan hende jeg tar feil , har ikke noe fasitsvar
jordbærsjokolade Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. juni 2007 Ha ha, jeg har hørt begge deler jeg også Da var jeg like langt!
Gjest Skrevet 14. juni 2007 #5 Skrevet 14. juni 2007 Dersom barnet er asymetrisk eller har flatt bakhode skal det begynne med pute tidligst mulig. Fysioterapauten på helsestasjonen kan gi deg svar om ditt barn trenger pute. Datteren min har flatt bakhode og jeg så med en gang hun fikk pute at hun lå mye bedre.
*Sjokomelk* Skrevet 14. juni 2007 #6 Skrevet 14. juni 2007 hva vil asymetrisk si ? jeg går til fysioterapaut med min gutt på 3 mnd pga han sover kun på høyre side , burde jeg kanskje bruke pute på han då ? har aldri tenkt over dette med pute
Gjest Skrevet 14. juni 2007 #7 Skrevet 14. juni 2007 Vi fikk et informasjonsskriv ang pute på barselavdelingen. Barnelegene på vårt sykehus anbefaler å bruke en flat babypute for forbygging av flatt eller skjevt hode. De anbefaler det helt fra starten av.
Honningmelon Skrevet 14. juni 2007 #8 Skrevet 14. juni 2007 Etter hva jeg har hørt, så anbefaler de det fra starten. Vi begynte ikke før ca. 6 mnd, men da så jeg at hun begynte å bli litt flat i bakhodet, så da var det greit å begynne. Og det har hjulpet.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 14. juni 2007 #9 Skrevet 14. juni 2007 Er usikker selv, men vi startet da vesla var 3 mnd.
wirre;o) Skrevet 14. juni 2007 #10 Skrevet 14. juni 2007 snuppa sover med pute om natten, men ikke om dagen... litt forvirret her også...
flashdancepants Skrevet 14. juni 2007 #11 Skrevet 14. juni 2007 Jeg er helt i villrede selv, har lest og hørt begge deler. F.eks er det slik at man på Sykehuset i Vestfold blir anbefalt pute, og på sykehusene i Oslo ikke... Måtte bare ta et valg på egen hånd, så nå bruker jeg ei tynn lita pute til dattera på 1 måned. Har hverken lest hvorfor eller hvorfor ikke man skal eller ikke skal ha det, så stoler på meg selv her. Men det irriterer meg at det ikke er en praksis på det som alle jodmødre/ helsesøstere kunne være enige om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå