Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litle Ida blir dødstrøtt i halv 6 tiden (er ekstremt sutrete), bruker lang tid på stelling og mating og halv 7 er hun i seng og sovner med en gang. Det er jo kjempedeilig å ha voksentid om kvelden, men marerittet begynner jo selvfølgelig når det er morgen for Ida kl 4. Jeg er ikke interresert i å stå opp kl 4!!!! Dagene mine er lange nok som de er fra før.

Er det noen andre som har prøvd å drøye leggingen om kvelden?? Vi har egentlig ingen faste soverutiner på dagen 2-3 lurer som varer alt fra 10 min til 2 timer.

Ida er 2 1/2 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det som deg en periode vi også. Men nå legger vi han i 17.00-17.30 tiden og lar han sove en liten time.

begynner kveldstellet kl 19.30 og kl 20.00 er han i seng. pleier å sovne ganske kjappt.

Dette fungerer veldig bra for oss. Har gjort dette i litt over en mnd og nurket er snart 3mnd

Skrevet

Takk for svaret charlie82. Får prøve dette til helgen.

Skrevet

Kan hende det ville hjelpe om du fikk litt mer faste tider på dagsovingen. Det er ihvertfall verdt et forsøk. Vi begynte med slike soverutiner da jenta var rundt 4 mnd, men hadde nok begynt før dersom hun hadde begynt dagen kl. 0400. Hun har nå faste sovetider på dagen og fast leggetid, og jeg beregner passe antall timer mellom siste lur og natten. For å lære dem til å sove på dagtid må man noen ganger være litt aktiv, for eksempel gå turer med vognen, slik at de blir vant til tidspunktene.

Lykke til!

:)

Skrevet

Hvor mye og ofte er det vanlig å sove på dagen da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...