Gå til innhold

Har dere vondt/hatt plager etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid.

Lurer på om noen av dere har hatt smerter i underlivet i etterkant; vondt å sitte, gå på do m.v

Hvor lenge har det vart?

Hvilke plager kan jeg evt. vente meg i underlivet etter fødsel??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok veldig avhengi av hva slags fødsel du får...

Første gang rena jeg en del og ble sydd over 30 sting... Da svei det som bare det når jeg tissa i over en uke etterpå, stramma i stingene når jeg satt/gikk, og gikk el ikke "normalt" før etter en del dager...

Nå andre gang revna jeg ikke noe som helst, og fikk bare ett lite "skrubbsår", svei når jeg tisset i en to-tre dager, men utover det føltes alt som normalt med en gang. Gikk, satt osv uten problemer eller ubehag rett etter fødsel...

Skrevet

Hei,

jeg ble sydd en del i underlivet. Rart nok var det ikke vondt å tisse, men å gjøre noe "stort" var veldig vondt i ca. 2-3 uker etterpå siden jeg hadde rifter i endetarmen.

Det var vondt å sitte i ca. 1 uke, tenker jeg. De første dagene veldig vondt.

Men du glemmer alt dette så fort, så ikke vær redd!!! Alle overlever det :-).

Skrevet

Jeg synes tiden etterpå var værre enn forventet. Jeg tenkte egentlig mest på å komme gjennom fødselen og synes det ble litt tungt med det som kom etterpå! Jeg sydde bare et sting og det var ubehagelig å tisse i 1-2 uker etter fødsel. Jeg kom meg ganske fort og klarte å sitte noenlunde bare noen dager etter fødselen. Jeg fikk også hemoroider som jeg sliter litt med enda (4 mnd etter fødsel). Jeg anbefaler å begynne å knipe (gjerne før) og i alle fall så fort du kan rett etter fødsel! Viktig å stramme opp musklene igjen! Men alt dette er jo ikke vedvarende, men jeg synes det hadde vært greit å vært litt mer forberedt på det som kommer etterpå også! Ble litt langt og muligens litt negativt dette da, men på de svarene du allerede har fått så ser du jo at alle er forskjellig. Kanskje får du det lettere enn meg! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...