Ophelia & Jr. Skrevet 13. juni 2007 #1 Skrevet 13. juni 2007 Jeg skal ha mitt første fryseforsøk nå. Fikk mens i dag og skal ikke ha første ul før 25. juni - på dag 13. (Har vanligvis syklus på 28-29 dager.) Er ikke det litt sent? Eller...? Mener jeg har lest at folk har fått satt inn tidligere enn det før... Eller er jeg helt på jordet? Hvor mange dager har andre her gått før første ul ved fryseforsøk?
Ophelia & Jr. Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #2 Skrevet 13. juni 2007 Det jeg egentlig lurer på er om man kan bli "overmoden"? Kan det skje at jeg kommer på ul på dag 13 og så sier de at "nei, dessverre, her er løpet kjørt"...?
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 14. juni 2007 #3 Skrevet 14. juni 2007 Dette vet jeg ingenting om ophelia,men er jo litt rart om det virker slik... Ville like vel bare ønske deg lykke til,samtidig som jeg dytter på innlegget ditt slik at du kan få svar fra noen som vet ) Klem fra
Gøril og Jesper :) Skrevet 14. juni 2007 #4 Skrevet 14. juni 2007 hei Skal du ha naturlig fryseforsøk? Altså uten hormoner? Jeg kan bare svare om det er det, da jeg aldri har hatt frys med hormoner... Venter å ser hva du svarer jeg, før jeg legger ut om min opplevelse
Gjest Skrevet 14. juni 2007 #5 Skrevet 14. juni 2007 Heisann! Jeg har vel ikke noe godt svar til deg, men jeg kan jo fortelle hvordan mitt første fryseforsøk foregår (nå): Jeg fikk mens 5. juni og startet da på Progynova. Første UL var i går 13. juni - syklusdag 9. Fikk da beskjed om at alt så bra ut og at innsetting ikke er før torsdag om en uke (!) - det blir altså syklusdag 16..... Om det er vanlig eller uvanlig vet jeg ikke, men jeg har også vært inne på tanken om det kanskje da blir "for sent"... Hvor tar du fryseforsøket? Har du fått vite noe om prosentsjanser for å lykkes med frys?
Ophelia & Jr. Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. juni 2007 Gøril med mirakel i magen: Jeg skal ha frys med hormoner. Bruker Progynova 2mg - 2 på morgenen, 1 på kvelden. Lillingønske: Det var iallefall beroligende for min del å høre at du ikke har innsetting før dag 16. Jeg holder til i Porsgrunn og de sa at jeg kunne regne med innsetting på torsdagen dersom alt så fint ut på ul. Det blir jo dag 16 for meg også. Da må vi kanskje slå oss til ro med at de sikkert vet hva de driver med... Prosentsjansene for å lykkes med frys har jeg ikke hørt så mye om, men jeg har fått høre at dersom eggene overlever opptiningen, er sjansene omtrent like store som ved ferske forsøk. Så da velger jeg å tro på det. Synes det høres oppløftende ut! Hvor tar du ditt forsøk? Mange egg på frys? Vi har tre, og jeg synes det er litt skummelt. Skulle gjerne hatt flere... Masse lykke til!
Gjest Skrevet 14. juni 2007 #7 Skrevet 14. juni 2007 Hei igjen! Ja, da ligger vi jo sannsynligvis ganske likt i løypa da Jeg holder til på Ullevål... Jeg går også på Progynova og skal fortsette med det til innsetting. Skal også begynne på Crinone på mandag... Vi har bare to på frys vi da, så jeg er svært spent.. Håper de overlever begge to! Lykke til selv :-)
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 14. juni 2007 #8 Skrevet 14. juni 2007 Hei jeg er igang med fryseforsøk nå. Begynte på en lavere dose med progynova enn normalt pga blodsykdommen min. Var på 1 ul torsdag forrige uke (dag 11). Da var slimhinnen for tynn så jeg gikk over på østrogenplaster. Var på ny UL i dag og nå begynner det å nærme seg. Slimhinnen var på 7,5 (må være over 7mm). Skal fortsette på østrogenplastret og begynner på cricone lørdag og så blir det innsett på tirsdag dersom eggene overlever tiningen. Spurte legen selv i dag hvordan dette gikk i forhold til syklusen, men fikk beskjed om at den var det ingen vits i å tenke på. Den blir regulert med alle disse medisinerne vi går på. Vi har også bare 2 egg på frys (på Aleris) og krysser nå alt vi har for at minst 1 av disse overlever! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå