Herkules Skrevet 13. juni 2007 #1 Skrevet 13. juni 2007 Jeg syns det er så mange forskjellige meninger om nattamming. Hs sier bare "kutt " når babyen er 6mndr. Jeg har en gutt som er alergisk mot kumelk. Han er 10 mndr og ammer p.t. 1 g pr natt. Jeg er helt komfortabel med det han spiser og sover videre pga allergi er det derfor viktig for oss å opprettholde amming samt at for å få i nok melk må han ammes. Han ammer før leggetid, 1 g pr natt så ca kl 7.30 sover videre til kl 8.30-9.00 da er det også pupp (blir m.a.o. 3 amminger på rappen) Tilbyr pupp 1-2 g pr dag. Vi rekker ikke så mye mer siden han stort sett er våken 8-9 timer pr dag Er det greit med denne nattammingen ? Jeg har det mye bedre med meg selv når jeg ammer enn når jeg stresser med å ikke grøre det. Kan også nevne at det er sult og ikke kos som driver ham (ser det bla på at han ikke sover godt de gangene han ikke har fått )
St.Sunniva Skrevet 13. juni 2007 #2 Skrevet 13. juni 2007 Har du prøvd å gi han vann på natten istedenfor pupp? Jeg har en flaske stående som jeg gir snuppa dersom hun våkner på natta. Det har funket nesten hver eneste gang. Det kan jo være at han er tørst, men ikke direkte sulten. Men ellers så ville nok jeg gjort som deg dersom det ikke var andre muligheter. Koselig å amme de da :-)
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 13. juni 2007 #3 Skrevet 13. juni 2007 Hvis du passer på at tennene er rene og nypusset når han legger seg er det ikke noe problem å nattamme - så lenge dere synes det er greit! Mange nattammer lenge, lenge, men det er ikke så ofte man hører om det. Jeg nattammer enda snuppa mi som snart er 2 1/2, og det fungerer fint for oss. Vi stresser ikke med noen form for avvenning - til slutt kommer hun til å slutte av seg selv.
Herkules Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 13. juni 2007 Tannebissene er pusset før legging. Han er superflink til å drikke vann på dagtid av flaske(ikke tåteflaske) men får han den natterstid så er det hyyyyyyyyyl. Han tar ikke tåteflaske heller. Mm tror vi koser oss med ammingen jeg altså. Er blitt flink til å sitte å amme igjen slik at dette ikke er en billett opp i senga til mor. Han sover best i egen seng uansett. ble litt jabbing på slutten her i nattetimene ja ja
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 14. juni 2007 #5 Skrevet 14. juni 2007 Jabb i vei, du ;o) Vi samsover også vi, så jeg merker nesten ikke at vi våkner for pupp.
Herkules Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. juni 2007 Vi hadde en periode med samsoving, men konklusjonen er at vi begge sover best uten. I natt drev jeg å tilbød pupp som bare det og han bare skrek. Skrek en time før han tok pupp og sov. Han må jo plages med noe .hm..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå