Lille-gullklumpen Skrevet 13. juni 2007 #1 Skrevet 13. juni 2007 Må dunke han på ryggen og etterpå hiver han etter pusten. Kjempe skummelt! Men er det vanlig at det skjer...?
Gjest Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 Huff ja, skjønner det må være ekkelt.. Vet rett og slett ikke om det er vanlig, snuppa vår er 6 uker og gulper mye, men hun setter det ikke i halsen. Men er rask å legge ho på siden når det kommer (som oftest sprutbrekninger). Trur jeg ville kontakta hs ihvertfall, kan jo være litt skummelt om ikke dere er der for å dunke i ryggen når det skjer (hvis han ligger å sover el.)
2 gutter og 1 jente Skrevet 14. juni 2007 #3 Skrevet 14. juni 2007 det samme skjer her. ofte midt paa natta ogsaa. det er kjempeekkelt, og lillegutt ser saa fortvila ut. han er 1 maaned i morgen... er rask aa legge han paa siden naar han gulper og kakker han forsiktig i stumpen, ryggen saa han faar hostet opp det som plager han. veit ikke om det er vanlig, men ekkelt er det.
Huldretuss Skrevet 14. juni 2007 #4 Skrevet 14. juni 2007 Gulp setter seg ikke fast så de klarer uten problemer å hoste det opp igjen.Det er ganske vanlig, og det er ingen fare!
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 14. juni 2007 #5 Skrevet 14. juni 2007 Ville bare fortelle at jeg ble anbefalt å ikke dunke ryggen/baken når de hoster selv. Da dunker vi ut noe av luften de kunne ha brukt til å hoste selv og "forstyrrer" den effektive hostingen. Legg de på siden eller ta de opp, og vær rolig så babyen ikke blir mer redd enn nødvendig.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #6 Skrevet 14. juni 2007 Å ja. Min gutt på seks uker gulper masse og hoster masse når gulpen setter seg i halsen. Ser og høres veldig dramatisk ut da. Men jeg tror ikke de kan bli kvalt av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå