Gå til innhold

Baby går sakte opp i vekt, ammer og forsøker men mme uten hell, kan noen hjelpe?

Anbefalte innlegg

Har ei jente på 2,5 mnd som er en "lettvekter" (veier nå ca 4,5) og har vært det helt siden fødsel (var 3100, gikk ned til 2800. Jeg har hele tiden vært bekymret for vekten hennes og stresser nå i hverdagen både med amming og når jeg evt skal tilby henne mme. Har i samråd med hs tilbudt henne mme fra hun var noen uker gammel fordi hun la på seg lite og sakte.. Hun elsker pupp over alt på jord, og utfordringen er derfor å få henne til å ta flasken, De gangene vi får henne til å ta flaske er hvis hun har sovet ute på tur på dagen, og da helst i inntil 3 timer. Da er hun skrubbas ved hjemkomst og sluker flasken, men får hun tilbud ellers på dag eller kveld blånekter hun og vil kun ha pupp. Stresset mitt oppstår de dagene vi ikke er ute på tur og hun sover kun korte økter på under en time. Da har jeg en følelse av at hun henger i puppen, uten at jeg føler meg trygg på at hun får nok mat. Siden hun sover så kort og ganske raskt gir uttrykk for at hun vil ha pupp, kan jo umulig puppene få fyllt seg nok opp innen hun vil ha mat igjen...så blir det til bare småpatting hele tiden(føler jeg).. Urk, så blir det en dårlig sirkel med små måltider, lite soving, en sliten mamma som bekymrer seg osv. Får hun da tilbud om flaske er det ikke snakk om å ta denne,,,,

Blir litt oppgitt når jeg leser om babyer som sluker alt de blir tilbudt om det er mme eller utpumpet mm..

Noen som kjenner seg igjen, evt har tips om hvordan jenta mi kan klare å ta til seg mer..Eller er det bare jeg som må akseptere hennes tempo og behov for mat....

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...