Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 13. juni 2007 #1 Skrevet 13. juni 2007 Tuppa mi på 1år,sliter med søvnen på kveldene.vi legger henne i åtte tiden som regel,og hun sovner som oftest ganske fort,problemet er at hun våkner igjen mellom ti og elleve,og da hylskriker hun,og vil bare komme opp.i de siste dagene,har jeg gått inn og lagt meg ved siden av sengen hennes,for å se om hun kan roe seg og sovne igjen..noen ganger har det gått bra,men bl.a ikveld hoppet hun hysterisk i sengen sin.da lar vi henne komme opp igjen.da er hu så blid igjen,tuller og fniser.skjønner ingenting vi..hun har mellom en og to dupper på dagen,aldri noen problemer da,men alltid på kveldene.er det noe galt med rutinene våre kanskje?hvilken tid legger dere barna deres?hvilken tid står dere opp?og hvor mange dupper?noen med gode råd?
Stor_smil Skrevet 13. juni 2007 #2 Skrevet 13. juni 2007 Mini her har alltid vært utrolig om nettene, og slet de første levemnd med å finne den rette døgnrytmen. Vi har vært igjennom harde kamper for å hjelpe han å finne rytmen, og få den søvnen han trenger. I det siste ( fra han va rundt året til nå - 20 mnd) har han også sovnet greit når vi legger han (kl 19), men våknet igjen som du sier rundt 22-23 og vært illsint/redd. Noen ganger roer han seg om han får smokken og vi stryker han på ryggen og synger en nattasang, mens andre ganger har vi måtte ta han over i vår seng og roe han der. Jeg tror kanskje han har vært litt plaget med mareritt. Noen barn begynner tidlig med dette, andre senere. Tenk igjennom hvordan siste del av kvelden arter seg.. er det noen spesielle rolig leker hun liker godt, som ikke gir for mye inntrykk. F.eks sang, se i en enkel bok o.l Jeg la merke til en bamse han har med store øyne, han så ofte på den når han våknet, og tenkte kanskje at den kunne virke skummel.. er d noe i rommet som kan "skremme" henne? Kanskje ha døren litt på gløtt, og sørg for at det er litt jevn lyd i huset, slik at hun ikke blir skremt av stillheten. Ikveld var mini skikkelig urolig, men sovnet straks han fikk en bamse "som ville sove sammen med han på puten!" Er ikke lett å vite, man må liksom bare prøve seg frem uten å lage for mange "dårlige uvaner". Hvis hun virker redd, stryk på henne, si at du er der og syng rolige sanger.. kanskje det hjelper med litt vann også? Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå